تهران- ایرنا- رهبران کوزوو ضمن متهم کردن صربستان به تلاش برای بی‌ثبات کردن این منطقه از تصمیم ناتو برای افزایش نیروهایش در کوزوو استقبال کردند.

به گزارش ایرنا، آلبین کورتی نخست وزیر کوزوو جمعه در مصاحبه با آسوشیتدپرس با اشاره به درگیری افراد مسلح صرب‌تبار با پلیس کوزوو گفت: آنها می‌خواستند زمان را به ۳۰ سال قبل برگردانند. اما این اتفاق نخواهد افتاد.

این در حالی است که ناتو در پی این حادثه، جمعه اعلام کرد که در قالب نیروهای حافظ صلح موسوم به «کی‌فور» نظامیان بیشتری به کوزوو اعزام می‌کند.

کورتی اظهار کرد: ما به ناتو نیاز داریم زیرا مرز ما با صربستان طولانی است و ارتش آن کشور اخیرا ظرفیت‌های خود را تقویت کرده و تجهیزات نظامی زیادی از روسیه و چین دریافت کرده است.

ویوسا عثمانی رئیس جمهوری کوزو نیز در مصاحبه جداگانه‌ای با آسوشیتدپرس از تصمیم ناتو استقبال کرد و گفت که حادثه روز یکشنبه «اقدامی تجاوزکارانه» بود و خواستار مجازات صربستان شد.

روز یکشنبه حدود ۳۰ مرد نقابدار به سمت یک خودروی گشت پلیس در منطقه صرب‌نشین شمال کوزوو آتش گشودند و سپس در داخل یک کلیسای ارتدوکس صرب پناه گرفتند. این درگیری ۱۲ ساعت طول کشید و بر اثر آن یک افسر پلیس کوزوو و سه تن از افراد مهاجم کشته شدند.

کورتی اظهار کرد: افراد نقابدار به احتمال زیاد ارتباطات و تماس‌هایی با روسیه و کرملین دارند. آنها می‌خواستند مثل گروه واگنر عمل کرده و به پلیس ما آسیب برسانند.

وی افزود: این اقدام ناقض حضور ناتو است که از امنیت کشور ما حفاظت می‌کند. تاریخ کوزوو و ناتو در هم تنیده شده است.