سنندج-ایرنا- همه دعوت بودند از بزرگ و کوچک، زن و مرد و پیر و جوان به مهمانی باشکوه امت احمد(ص) که به مناسبت هفته وحدت و در خیابان فردوسی سنندج برگزار شد.

به گزارش ایرنا، جمعه شب از میدان آزادی تا میدان انقلاب سنندج مملو از جمعیتی بود که بدون هیچ تعصب قومی و مذهبی و فقط به عشق رسول‌الله و خاندان نبوت کنار هم قرار گرفته بودند.

همه به مهمانی باشکوه امت احمد دعوت بودند، بدون هیچ مانع و محدودیتی، هیچ کس کارت دعوت نداشت اما ازچند روز پیش از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها و یا بنرهای نصب شده در سطح خیابان‌ها، معابر و میادین برای حضور دعوت شده بودند.

همه آمدند تا با شرکت در این مهمانی ارادت و محبت خود را به پیامبر نور و رحمت(ص) و خاندان عصمت و طهارت(ع) نشان داده و به وحدت، و اتحاد رنگ و بوی دیگری ببخشند.

عاشقان و شیفتگان رسول‌الله (ص) با شور و شوقی وصف ناشدنی و پوشیدن لباس‌های رنگارنگ محلی از محلات دور و نزدیک شهر و همچنین سایر شهرستان‌های استان در این مهمانی شرکت کردند.

مهمانی از میدان آزادی و خیابان فردوسی شروع شده و تا میدان انقلاب و پس از آن نیز ادامه داشت، جمعیت حاضر به حدی زیاد بود که جای سوزن انداختن نبود.

ایجاد غرفه‌های مختلف از اول خیابان فردوسی و پذیرایی از مردم با چای و شربت و همچنین غذای گرم، راه‌اندازی وسایل بازی برای کودکان و برپایی ایستگاه نقاشی شور و حال بیشتری بویژه در میان کودکان ایجاد کرد.

ساعت از ۱۹ گذشته بود که استاندار مردمی کردستان وارد مهمانی شد و پس از حضور در میان مهمانان و بازدید از غرفه‌های دایر شده در میدان انقلاب سنندج به سخنرانی پرداخت.

وی با ابراز خرسندی از برپایی این مهمانی باشکوه و استقبال گسترده مردم، گفت: برگزاری این جشن لبخند رضایت را بر لب کردستانی‌ها نشاند.

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه خدا را شاکریم که مجموعه مدیران در استان و گروه‌های مردمی توانستند که هفته وحدت و شب میلاد پیامبر اکرم شب و روزی به یاد ماندنی برای مردم رقم بزنند، افزود: با اهتمام مردم این جشن اتفاق افتاد و روزی به یادماندنی در شهر سنندج رقم خورد.

وی یادآور شد: افتخار می‌کنیم که مردم پایه اصلی و رکن رکین امنیت استان هستند و امیدواریم که توفیق خدمت به این مردم را داشته باشیم.

استاندار کردستان اضافه کرد: مفتخریم که بتوانیم خدمت مؤثری به مردم ارائه داده در طول سال با صمیمت و شادی بتوانیم به خدمتگزاری ادامه دهیم.

این مهمانی باشکوه تا پاسی از شب ادامه داشت و تعداد زیادی از مردم تا پایان حضور داشتند و از برنامه‌های مختلف آن از جمله شعبده بازی، نمایش‌های طنز، دف نوازی و مولودی خوانی لذت بردند.

این برنامه از شبکه سوم سیما و همچنین شبکه استانی کردستان نیز پخش شد تا کسانی که نتوانستند حضوری شرکت داشته باشند بتوانند از برنامه‌های آن بهره ببرند.

حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله در عام الفیل (سال ۵۷۰ میلادی) در ماه ربیع الاول دیده به جهان گشود، علمای اهل تشیع ولادت پیامبر اکرم را در صبح جمعه ۱۷ ربیع الاول و علمای اهل تسنن، در روز ۱۲همان ماه می‌دانند.

از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی (ره) به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.