ایلام - ایرنا - رئیس کمیته ایروبیک، استپ، کانگو و جامپ استان ایلام از برگزاری مسابقه ماراتن ایروبیک بانوان این استان به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) خبر داد.

"سعیده عبداللهی" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این مسابقات در روز سه شنبه ۱۱ مهرماه در مجموعه فرهنگی ورزشی معکوس برگزار می شود.

وی ابراز کرد: از بین شرکت‌کنندگان در این مسابقات، سه نفر برتر به مسابقات المپیاد کشوری که در ۲۵ مهرماه در تهران برگزار می شود اعزام خواهند شد.

رئیس کمیته ایروبیک، استپ، کانگو و جامپ استان ایلام تصریح کرد: نفرات برتر استان نیز در این دوره از مسابقات انتخاب و حکم قهرمانی به آنان اهدا خواهد شد.

عبداللهی یادآور شد: در این دوره از مسابقات سه نفر از داوران مطرح استان و کشور کار قضاوت مسابقات را برعهده دارند.

وی یادآور شد: مدارک مورد نیاز جهت شرکت در مسابقه شامل همراه داشتن معرفی نامه از باشگاه مربوطه، همراه داشتن کارت بیمه ورزشی است، گفت: این مسابقات در رده سنی بالای ۱۷ سال و به صورت حرفه ای برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته ایروبیک، استپ، کانگو و جامپ استان ایلام با بیان اینکه تمامی ورزشکاران زیر ۱۸ سال نیاز به رضایت نامه والدین دارند، ابراز کرد: این مسابقات ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۱۱ مهرماه برگزار و پذیرش نیز در همان روز راس ساعت ۹ در محل مجموعه فرهنگی ورزشی معکوس انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال با همکاری رئیس هیات آمادگی جسمانی در راستای ارتقای این رشته و فعال کردن بانوان، مسابقات و همایش‌های بزرگی با کمک حوزه شهرستان‌ها در سطح استان برگزار می شود.

در ماراتن ایروبیک (ایروبیک آمادگی جسمانی) هر فرد به صورت انفرادی شرکت می‌کند و ورزشکاران در ۲ مرحله به اجرای حرکات مورد نظر مربی می‌پردازند.