بجنورد-ایرنا- مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی گفت: ۹۰۰ میلیارد و ۸۸۹ میلیون ریال درآمد مالیاتی استان در نیمه نخست امسال محقق شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد افزایش یافت.

محمد رحمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیمه نخست امسال ۱۰۴ درصد از درآمدهای مصوب مالیاتی استان محقق شده است.

وی افزود: منابع عمومی بودجه استان در سال مالی جاری ۹ هزار و ۹ میلیون ریال است که بیانگر تحقق ۱۰۵ درصدی و رشد ۵۸ درصدی نسبت به دوره مشابه سال پیش است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی بیان کرد: درآمدهای مالیاتی کسب شده در نیمه نخست امسال استان ۹۶ درصد از درآمدهای وصولی سال جاری را به خود اختصاص داده است.

رحمانی درباره اعتبارهای استان در نیمه نخست امسال گفت: در این مدت چهار هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال اعتبارات تملک و هزینه ای به این استان اختصاص یافت که از این میزان سه هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال اعتبارات هزینه ای و ۹۷۷ میلیارد ریال اعتبارات طرح تملک است.

وی افزود: در این مدت ۳۹۷ میلیارد ریال تملک و سه هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه ای در خراسان شمالی توزیع شده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: همچنین در این بازه زمانی سه هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال به دستگاه های اجرایی استان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی با ۲۸۷ واحد صنعتی فعال با سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان دارد که افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ کارگر در این واحدهای صنعتی اشتغال دارند.

اکنون حدود ۳۰ هزار واحد صنفی شامل بیش از پنج هزار و ۵۷۰ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد ارائه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی و سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی در خراسان شمالی زیر نظر ۱۴۰ اتحادیه صنفی این استان فعالیت دارند.

سهم اشتغال خراسان شمالی در بخش کشاورزی ۳۹.۶ درصد، صنعت ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است و سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.