ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه ساختمان های ناایمن این استان با توجه به مخاطرات جانی و مالی که می توانند داشته باشند، باید شناسایی شوند، گفت: آتش نشانان ایلام و استان های معین در اربعین امسال خوش درخشیدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "سعید هژبری" روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی" ایمنی و آتش‌نشانی" در مرکز این استان، اظهار کرد: شناسایی ساختمان های ناایمن، احداث ایستگاه های جدید آتش نشانی با توجه به وسعت شهر و بلندمرتبه سازی ساختمان ها، تجهیز و بروزرسانی ماشین آلات آتش نشانی در شهر ایلام، در افزایش سطح ایمنی این تاثیر به سزایی دارد.

وی با بیان اینکه با تلاش ها و پیگیری های مسئولان استانی و کشوری، به همه شهرداری های ایلام کامیون آتش نشانی تحویل شده است، افزود: شهرداری های استان ملزم به ایجاد و استقرار واحدهای آتش نشانی در شهرداری های تابعه خود شده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام تاکید کرد: طبق استانداردها باید به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت یک ایستگاه آتش نشانی وجود داشته باشد که در شهر ۲۰۰ هزار نفری ایلام سه ایستگاه آتش نشانی وجود دارد و در صورت تامین زمین توسط شهرداری ایلام، استانداری نیز هزینه و اعتبار ساخت ایستگاه جدید آتش نشانی را تامین خواهد کرد.

وی ادامه داد: آتش نشانان ایلام و استان های معین در اربعین امسال خوش درخشیدند و علاوه بر وظایف جاری خود، در تلطیف هوا و خنک کردن فضای پایانه مرزی جهت جلوگیری از گرمازدگی زائران نقش داشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه باید سطح ایمنی در بین مردم به یک فرهنگ و گفتمان تبدیل شود، بیان کرد: آتش نشانان همواره خود را به خطر می اندازند تا جان خود را برای حفظ جان و مال دیگران فدا کنند و حادثه پلاسکو نقطه عطف عظمت کار آتش نشانان بود.

هژبری یادآور شد: آتش نشانان همیشه به عنوان سربازان فداکار و ایثارگر، سلامت و امنیت شهروندان را بدون هیچ منت و چشم داشتی در اولویت جان خود قرار می دهند.

وی ابراز کرد: آتش نشانان که به دل خطر می روند و برای تمامی حوادث اعم از آتش سوزی، سقوط از ارتفاع، حیوان گزیدگی و تصادف پای ثابت کار هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: از مهمترین دغدغه آتش نشانان تامین زمین مسکونی آنها است که به طور جدی پیگیری و به آتش نشانان دارای شرایط جوانی جمعیت و فرزندآوری زمین رایگان داده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: امسال یک هزار و ۹۹۱ مورد حادثه گزارش شده که بیانگر حجم زیاد حوادث و وقایع در شهر ایلام است.

"نصرت اله لطفی" افزود: باتوجه به میزان بالای حوادث در شهر ایلام باید امکانات و پرسنل این سازمان افزایش یابد و بروز شود و در شهر ایلام حداقل به ۲ ایستگاه آتش نشانی جدید و نیروی انسانی نیاز است.

وی تاکید کرد: آتش نشانی ایلام نیازمند تقویت منابع انسانی از نظر آموزش، تجهیزات، رفاهیات، مسکن و افرایش درآمدها است و یکی از مهمترین نیاز آتش نشانان رفع مشکل زمین مسکن آنها است.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم برخی آتش نشانان تقدیر شدند و تعدادی نیز ارتقا درجه گرفتند.

رژه خودرویی سطح شهر از دیگر برنامه های این مراسم بود.