قزوین - ایرنا - مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۱۷ هزار و ۸۸۳ تن گوشت قرمز در نیمه نخست سال جاری در استان تولید شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

محمد میربابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب افزود: تولید گوشت قرمز استان قزوین در سال گذشته ۱۶ هزار و ۴۰۰ تن بود اما در نیمه نخست سال جاری این میزان تولید تاکنون با رشد چشمگیری روبرو است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تولید گوشت قرمز تا پایان سال جاری در واحدهای دامپروری صنعتی استان قزوین به ۳۳ هزار و ۱۵۰ تن برسد.

به گفته میربابایی، در شهریور ماه سال جاری ۲ هزار و ۵۱۷ تن گوشت قرمز در استان قزوین تولید شد که در صورت دسترسی بودن به نهاده‌های کافی و رفع کمبود نقدینگی، پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری بتوان به اهداف کمی و کیفی در تولید گوشت قرمز در استان دست یافت.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: ۱۷ هزار و ۸۹۷ بهره بردار در زمینه تولید گوشت قرمز این استان فعالیت دارند.

گفتنی است، استان قزوین در تولید گوشت قرمز دارای وضعیت مطلوبی در کشور است و با رتبه ۱۱ جزو استان‌های موفق و پیشرو در این زمینه محسوب می‌شود.