یاسوج- ایرنا- "پارسا شعبانی" با حکم سید علی احد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان دنا منصوب شد.

به گزارش ایرنا، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه در حکمی پارسا شعبانی را به سمت سرپرست فرمانداری دنا منصوب و از خدمات کورش درخشان زاده فرماندار سابق قدردانی کرد.

با توجه به اینکه درخشان‌ زاده از وابستگان نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بود و به جهت جلوگیری از هر گونه شائبه انتخاباتی از سمت خود به عنوان فرمادار شهرستان دنا استعفا داد.

کوروش درخشان‌ زاده با حکم سید علی احمدزاده _ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ به عنوان مدیرکل روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و جایگزین شهرضا دیودیده شد.

پیش از این استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر بی طرفی کامل فرمانداران شهرستان های ۹ گانه از آنها خواسته بود که شرایط و تمهیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم، امن و با مشارکت بالای مردم در اسفندماه سال جاری را فراهم کنند.

سید علی احمدزاده افزوده بود که فرمانداران با تمام وجود برای مشارکت و سلامت انتخابات از هم اکنون برنامه ریزی کنند و تمهیدات لازم را بکار گیرند.

وی تاکید کرده بود که بحث انتخابات در کشور همواره یک پدیده و مقوله خاص است، اظهار کرد: در امر مهم انتخابات مشروعیت و مقبولیت دو مسئله مهمی است که باید در کنار هم دیده شود تا مشارکت پرشور و حداکثری رقم زده شود.در انتخابات پیش رو مقبولیت دست فرمانداران است و به عنوان کارگزان دولت وظیفه داریم که اجازه ندهیم معیار عدل، داد و قسط توسط صحنه گردانان خدشه دار شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نباید اجازه دهیم کسی در انتخابات دخالت کند و از طریق خرید آراء و بازی های سیاسی کاری کند که رای مردم نادیده گرفته شود، اگر اینگونه باشد مقبولیت دیده نمی شود و جایی از کار نقص دارد.

تعداد حدود ۴۰۰ داوطلب کرسی مجلس دوازدهم در سه حوزه انتخابیه این استان نام نویسی کرده اند.

استان کهگیلویه وبویراحمد با جمعیتی بیش از ۷۱۳ هزار نفر و ۹ شهرستان و ۱۸ شهر سه نماینده در مجلس شورای اسلامی خواهد داشت.

شهرستان دنا با جمعیتی حدود ۴۲ هزار نفر (بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵) به مرکزیت شهر هشت هزار نفری سی سخت در ۳۵ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع است.

شهرستان دنا در شمال استان کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی بالای ۱۵ هزار و ۷۷ کیلومتر مربع واقع شده است که از شمال با شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری، از شرق با شهرستان سمیرم استان اصفهان، از جنوب و جنوب غربی با شهرستان بویراحمد و از غرب با شهرستان مارگون همسایه است.

فرماندار پیشین دنا می گوید از ابتدای دولت سیزدهم ۴۰۵ پروژه در زمینه های مختلف تعریف و بیش از ۸۰ درصد آنها تکمیل و تحویل مردم شده است.