مشهد- ایرنا- مدیرکل انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: فعالیت مرکز خونگیری شهرستان تربت جام، همزمان با هفته‌ وحدت، برای خدمت‌رسانی شایسته به مردم این شهرستان ، از سه روز به ۶ روز در هفته به صورت دائم افزایش یافت.

دکتر سعید اصغریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز خونگیری شهرستان تربت جام به کمک مجمع خیرین سلامت این شهرستان به بهره برداری رسید که تا کنون به دلیل کمبود نیروی تخصصی لازم، این مرکز به صورت پاره وقت و در روزهای زوج، پذیرای متقاضیان اهدای خون در این شهرستان بود.

وی ادامه داد: در راستای حل این مشکل، با پیگیری‌های به عمل آمده، جذب نیروی تخصصی و پزشک مورد نیاز خونگیری شهرستان تربت جام، فعالیت این مرکز از امروز شنبه هشتم مهر ماه ۱۴۰۲ از شنبه تا پنجشنبه ایام کاری هر هفته، افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، اداره‌ کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تامین خون ۶۳ بیمارستان این استان را بر عهده دارد.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کرمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال هستند.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.