ساری- ایرنا- مشاور حقوقی فدراسیون تنیس روی میزبا اشاره به تداوم افتخارآفرینی تنیس روی میز بازان کشورمان از جمله نوشاد و نیما عالمیان در عرصه های بین المللی گفت که ورزشکاران کشورمان به سطحی از بازی حرفه ای و قهرمانی رسیدند که در مقابل با رقبای قدرتمند کشورهای دنیا حریف می طلبند.

یاسر عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سیر قابل قبول تنیس روی میز کشورمان به ویژه برد تاریخی برابر تیم دوم دنیا یعنی ژاپن، افزود: این مجموعه ورزشی نشان داد که با مدیریت خوب، همکاران با دانش و با اخلاص، و ملی‌پوشان با اراده و قوی می‌تواند در عرصه‌های بین‌المللی بهترین نتایج را کسب کند.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که اگر۲ تا سه دهه قبل، ملی‌پوشان ما با برد مقابل بازیکنانی از قبیل پاکستان بسیار خوشحال و آن شب برایشان به یاد ماندنی بود اما اکنون با افتخارترین فدراسیون ادوار است، بازیکنان کشورمان تنیس بازان و تیم‌های مطرح دنیا را شکست می‌دهند.

مشاور حقوقی فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به اینکه افتخارات تنیس روی میز حاصل تلاش هیات‌های استانی‌ است، ‌گفت: افتخارات تنیس روی میز حاصل عزم جمعی، عمل به فعل «خواستن» به ویژه از سوی هیأت‌های استانی است.

وی ادامه داد: این بازیکنان باغیرت در بخش تیمی نیز در رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان صاحب مدال می‌شوند و افتخارات بسیار دیگری به دست می‌آورند که بر خانواده تنیس روی میز این موضوع کاملا روشن است.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون تنیس روی میز در شرایط بد و سخت اقتصادی توانسته است افتخارات فراوانی را کسب کند.

عباسی کسب سه سهمیه المپیک ریو، صعود تیم ایران از دسته دو به سطح یک در مسابقات هالمستاد سوئد، کسب مدال برنز جوانان آسیا، کسب مدال برنز نوجوانان آسیا، کسب مدال انفرادی بازی‌های آسیایی جاکارتا را از جمله افتخارات تنیس بازان کشور برشمرد و گفت: اکنون هم افتخارآفرینی برادران عالمیان در بازی‌های آسیایی هانگژو که امروز به نیمه نهایی بازی‌های آسیایی رسیدند و مدال برنز خود را قطعی کردند، را نباید فراموش کرد.

وی ادامه داد: در بیشتر مسابقات، شاهد حضور داوران ارزشمندمان هستیم که همواره با حمایت فدراسیون بهترین قضاوت‌ها را دارند و مربیان ما نیز با حمایت فدراسیون به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند تا هم دانش خود را نشان دهند و هم در بحث اقتصادی حمایت شوند.

مشاور حقوقی فدراسیون تنیس روی میز گفت: از یکسو بازیکنان ما با بازی‌های درخشان و زیبای خود و از سوی دیگر با مدیریت موفق فعلی و همدلی موجود در فدراسیون و بین اعضای تنیس روی میز در بخش‌ها و مناصب مختلف، سبب افتخار و شکوفایی این رشته ورزشی در سطح قاره، دنیا و بین‌الملل شده‌اند.

عباسی در خصوص عملکرد "افشین نوروزی" که سالیان سال کاپیتان تیم ملی است و یک ماه پیش نیز با بازی زیبای خود هاریماتو را شکست داد، اظهار کرد: نوروزی با عملکرد خود، این اعتماد به نفس را به بازیکنان کشورمان داد که در مقابل تیم قدرتمند ژاپن کم نیاورند و نوشاد، نیما و امیرحسین با هدایت جمیل لطف‌الله نسبی (سرمربی) و دیگر عزیزان افتخارات بزرگ و تاریخی را کسب کنند.