تهران- ایرنا- لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با سوبرامانیام جایشانکار وزیر خارجه هند دیدار و در زمینه تعمیق همکاری‌های دفاعی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، وبگاه وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آستین با جایشانکار در پنتاگون دیدار و در مورد مسائل مختلف امنیتی از جمله تحولات اخیر در شرق آسیا و منطقه اقیانوس هند تبادل نظر کردند.

در این بیانیه آمده است: آستین و جایشانکار در مورد فرصت‌هایی برای تعمیق همکاری‌های دفاعی دو جانبه از جمله گسترش همکاری‌ها در زمینه انجام مطالعات و پژوهش‌های مشترک در زمینه امور دفاعی و همچنین ساخت و تولید تجهیزات دفاعی گفت وگو کردند.

وزیر خارجه هند پس از این دیدار در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: در این دیدار، گفت وگو و تبادل نظر سازنده‌ای با وزیر دفاع ایالات متحده در مورد همکاری‌های دفاعی دو جانبه و همچنین چالش‌های امنیتی جهانی داشتم.

وزیر دفاع ایالات متحده نیز پس از این دیدار، گفت: خوشحالم که در پنتاگون میزبان جایشانکار بودم تا در مورد همکاری ایالات متحده و هند در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام گفت وگو کنیم.

به نوشته تارنمای ان دی تی وی، وزیر خارجه هند یک روز پیش از این دیدار، با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و کاترین تای نماینده تجاری ایالات متحده و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دیدارهایی داشته است.