تهران-ایرنا- وزارت خارجه عربستان سوزاندن مجدد یک نسخه از قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، وزارت خارجه سعودی با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که عربستان سوزاندن یک جلد از قرآن کریم توسط یک افراطی در شهر مالمو سوئد را به شدت محکوم می‌کند.

ریاض بر موضع ثابت خود مبنی بر رد کامل این اقدامات آشکار که در تعدادی از پایتخت‌های اروپایی به بهانه آزادی بیان برای تحریک احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان به طور سیستماتیک تکرار شده، تاکید کرده است.

وزارت خارجه عربستان همچنین خواستار برخورد فوری مقامات سوئد با این اقدامات موهن و توقف صدور مجوز برای این گروه افراطی شده است؛ گروهایی که در دامن زدن به نفرت‌افکنی و نژادپرستی نقش دارند.

پیش از این وزارت خارجه اردن نیز آتش زدن یک نسخه از قرآن کریم در شهر مالمو سوئد را به شدت محکوم کرده بود.

این وزارتخانه بر رد و محکومیت قاطع اردن نسبت به چنین اقداماتی که موجب هتک حرمت و توهین به مقدسات و نمادهای مذهبی و منجر به دامن زدن به نفرت و خشونت و تهدید همزیستی مسالمت آمیز می‌شود، تأکید کرد.

وزارت خارجه اردن همچنین بر لزوم توقف تکرار این اعمال، لزوم جرم انگاری آن و لزوم ترویج فرهنگ صلح و پذیرش دیگران، نفی افراط گرایی و مقابله با مظاهر فزاینده اسلام هراسی تأکید نموده است.

عامل هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد روز شنبه برای چندمین بار تحت حمایت پلیس این کشور اقدام شنیع خود را تکرار کرد.

سلوان مومیکا پناهجوی عراقی بار دیگر در اقدامی موهن یک نسخه از قرآن کریم را در سوئد به آتش کشید.

پلیس سوئد در اقدامی تأسف بار و به جای جلوگیری از اقدام موهن مومیکا، ۲ نفر از معترضان به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را بازداشت کرد.

نکته تاسف بارتر این که اقدام موهن سلوان مومیکا که گفته شده با برنامه ریزی صهیونیست ها چندین بار انجام شده با مجوز پلیس و دولت سوئد بوده است.