زاهدان - ایرنا - بخشدار مرکزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون زیرساخت‌های نصب چمن مصنوعی در پنج نقطه از مناطق روستایی این بخش ایجاد شده و آماده نصب است.

عیدمحمد قلندرزهی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تا کنون سه چمن مصنوعی در مناطق چاه سم، ناصری و بیت آباد واقع در بخش مرکزی خاش نصب شده که هم اکنون زیرساخت‌ها برای نصب پنچ چمن مصنوعی دیگر فراهم شده است.
وی با بیان اینکه رویکرد درمانی بر ورزشی در این منطقه غلبه کرده افزود: افزون بر ۱۱۶ هزار نفر در بخش مرکزی خاش سکونت دارند.

بخشدار مرکزی خاش گفت: اهمیت دادن به ورزش بویژه در مناطق روستایی علاوه‌بر حفظ سلامتی و تندرستی سبب دور شدن مردم از اعتیاد و ضررهای حضور ساعت‌های طولانی در فضای مجازی شده و همچنین به شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی نیز کمک می کند.
رئیس اداره ورزش و جوانان خاش نیز با اشاره به اینکه پویایی ورزش در سطح شهر و مناطق روستایی و عشایری مورد توجه و از اولویت‌های مهم این اداره محسوب می‌شود گفت: در روزهای آینده برگزاری رقابت فوتبال در مناطق روستایی و عشایری را تدارک دیده‌ایم که با همکاری بخشداری‌ها، دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی شاهد برگزاری آن خواهیم بود.
سیامک میربلوچ زهی افزود: برگزاری بازی های بومی و محلی، تجهیز خانه های ورزش روستایی، برپایی رقابت شتردوانی و جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی و حمایت از روستاها برای نصب چمن مصنوعی در صورتی که زیرساخت‌های نصب آن مهیا باشد، از اولویت‌های این اداره بوده که از طریق استان و وزارتخانه ورزش و جوانان تلاش می‌کنیم به نیازهای مردم و جامعه هدف ورزشی پاسخ داده شود.
وی اظهارکرد: هزینه بیمه ورزشی روستاییان ۵۰ هزار تومان و بیمه ورزشی شهروندان شهری نیز ۷۰ هزار تومان است و امیدواریم با حمایت های مردم و شوراها و دهیاران بتوانیم شاخص‌های حمایت از ورزش را بالا ببریم.
دبیر هیأت فوتبال خاش هم گفت: پایش ورزشکاران شهری و روستایی در این شهرستان انجام شده و با برنامه ریزی دقیق سعی در شناسایی و کشف استعدادهای ورزشی جوانان شهری و روستایی و عشایری داریم که با همکاری بخشداران، شوراها، دهیاران، ادارات، ارگان‌ها، سرمایه گذاران و فعالان صنعتی رقابت را در رده‌های مختلف برگزار خواهیم کرد.
عبدالحمید شهنوازی اظهار کرد: برگزاری رقابت فوتبال در مناطق روستایی را طی هفته‌های آینده خواهیم داشت و نگاه ما بر این است، این رقابت به صورت دوره‌ای و چرخشی در دهستانها و بخش های مختلف در مناسب های مختلف برگزار و عدالت رعایت بشود.