خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: طی یکسال گذشته ۱۱ شهید اهل این استان در نقاط مختلف کشور تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی شده که نشان می دهد کاروان جانفشانی و ایثار مردم لرستان در حال حرکت است.

به گزارش ایرنا، "فرهاد زیویار" روز یکشنبه در جلسه ستاد کنگره ملی شهدای استان افزود: تقدیم این تعداد شهید در استان ظرف یک سال گذشته نشان می دهد که کاروان فداکاری، ایثار و شهادت در این خطه همچنان در جریان و حرکت است.

وی تصریح کرد: استان لرستان در ایثار و فداکاری جزو رکوردداران کشور بوده که مایه افتخار همه ماست و حادثه اخیر و شهادت سرهنگ "سعید پناهی فرد" ثابت کرد کاروان شهدا برای مسیر رو به جلوی کشور از حرکت باز نمانده و این تلنگری به مسئولین برگزاری کنگره شهدا است که باید تبیین را بیش تر از گذشته انجام دهند.

استاندار لرستان با بیان اینکه امور مورد نظر برگزاری کنگره شهدای لرستان به خوبی در حال انجام است ادامه داد: یکسری اصلاحات در برخی موارد می بایست انجام شود که به مسئولین کمیته های مربوطه ابلاغ شد.

زیویار برگزاری کنگره شهدا را یک اقدام جهادی قلمداد کرد و اظهار داشت: اقداماتی که مسئولین برگزاری کنگره انجام می دهند علاوه بر روال اداری آنها است و این مصداق کار جهادی می باشد.

وی شهدا را پیوست دائمی ارزش های کشور برشمرد و تاکید کرد: یکی از مهم ترین اهداف برگزاری کنگره شهدا برای ما در هر لباس و جایگاهی که قرار داریم، توجه به فداکاری و ایثار شهداست که با تاسی از سرورو سالار شهیدان از ارزش های دینی و ملی دفاع کرده و جان خود را فدا کردند.

استاندار لرستان ابراز امیدواری کرد: اعضای برگزاری کنگره شهدا در استان به نحو شایسته از عهده آن برخواهند آمد و فاصله زمانی جلسات هماهنگی برگزاری کنگره تا آغاز آن کوتاه تر شود.

جریان‌سازی مردمی کنگره‌های شهدا در کشور ضروری است

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج نیز در این نشست گفت: جریان سازی مردمی کنگره های شهدا در کشور ضروری است که این مهم با فعالیت و کمک رسانه ها محقق می شود.

سردار «عبدالرضا آزادی» با تاکید بر انتقال پیام شهدا به دل مردم تصریح کرد: مخاطب‌شناسی و جریان‌سازی مردمی کنگره شهدا باید مدنظر باشد و در این میان نقش صدا و سیما و اصحاب رسانه محوری است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد مرکزی کنگره ملی شهدای سبزوار و نیشابور افزود: ایشان فرمودند «این همایش‌ها باارزش است، این خیلی مطلب مهمی است. عقیده‌ی من این است که این کاری که شما می‌کنید، یعنی همین تشکیل این همایش‌ها، خودش یک جهاد بزرگ است» بنابراین به تعبیر مقام معظم رهبری اینک که در حال جهاد هستید باید قدر این کار را دانست و جهادی حرکت کرد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج ادامه داد: از نظر مقام معظم رهبری برگزاری کنگره شهدا و کار کردن برای شهدا تعطیل‌بردار نیست و ایشان کار برای شهدا را اقدامی راهبردی می‌دانند.

سردار آزادی همچنین گفت: در این راستا دبیرخانه‌های موقت کنگره‌های شهدا به دبیرخانه‌های دائمی تبدیل شده است و پنج سال یک بار باید کنگره برگزار کنند چراکه شهدا امیدآفرین هستند و اکنون لرستان در آستانه این رویداد بزرگ است.

وی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با دست‌اندرکاران کنگره‌های شهدا افزود: ایشان در این دیدار با تاکید بر اهمیت زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا در جامعه، هنر را یکی از مهم‌ترین ابزارها برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس دانستند و فرمودند هنر این ظرفیت را دارد که بتواند همه‌ جزئیات، ریزه‌کاری‌ و ظرافت‌های شهادت، شهید، دفاع مقدس و فداکاری ها را منتقل کند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج اظهار داشت: باید در برگزاری کنگره شهدا، پیام شهیدان را به دل‌ها منتقل کرد و این امر جز با مخاطب‌شناسی و کار هنرمندانه امکان ندارد بنابراین اجلاسیه باید هنرمندانه و فاخر برگزار شود و با یک جلسه معمولی متفاوت باشد.

سردار آزادی با بیان اینکه با کمک شهدا می‌توان پیام‌های بسیار خوبی را در حوزه زنان و خانواده منتقل کرد، افزود: لازم است در این حوزه کارهای بیشتری صورت گیرد.

وی همچنین با تاکید بر برنامه ریزی منظم برای فضاسازی شهر با محوریت کنگره ملی شهدا بیان کرد: فضاسازی محیطی یکی از موضوعات مهم کنگره شهدا است که نباید به ادارات استان محدود شود بلکه بایستی فضای عمومی شهر و استان به سمت کنگره ملی شهدای تغییر یابد.

کنگره ملی ۶ هزار و ۵۵ شهید لرستان ششم آبان ماه امسال برگزار می شود.

ششم آبان ماه امسال کنگره ملی ۶ هزار و ۵۵۵ شهید لرستان برگزار می شود.