تهران- ایرنا- سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که مسجدالاقصی و اسرای فلسطینی از جمله خطوط قرمز ملت فلسطین هستند و هرگز به دشمن صهیونیستی اجازه تعدی علیه آنان را نخواهند داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «حازم قاسم» در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که این یک شعار نیست، بلکه واقعیتی است که چه در نبرد سیف القدس و چه در دیگر نبردها ثابت شده است.

قاسم بیان کرد که کابینه تندروی کنونی رژیم صهیونیستی جنگی دینی را علیه مقدسات اسلامی و مسیحی قدس به راه انداخته و به هر شیوه‌ای به دنبال اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی است.

وی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی جنگ و اعمال فشار علیه ساکنان قدس با هدف کوچاندن آنان را شدت بخشیده، تاکید کرد که تمام اقدامات کابینه صهیونیستی در مسجدالاقصی و اطراف آن با هدف اجرای طرح یهودی‌سازی شهر قدس انجام می‌گیرد.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اظهار داشت که آخرین جنایت دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین، حمله صبح امروز به اسرای فلسطینی در زندان ریمون بود.

وی اشاره کرد که کابینه تندروی صهیونیستی به رهبری شماری از راست‌گرایان افراطی در تلاش برای اعمال فشار بر اسرا با هدف در هم شکستن عزم و اراده آنان است، چرا که اسرا و مسجدالاقصی جزو رموز و نمادهای فلسطین هستند.

قاسم اظهار داشت که جنایات کابینه تندروی رژیم صهیونیستی با تشدید مقاومت ملت فلسطین مواجه خواهد شد.

در ادامه هتک حرمت شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی طی چند روز گذشته به بهانه اعیاد یهودی، بامداد امروز بار دیگر این افراد با ورود غیرقانونی به این مکان مقدس، اقدامات تحریک‌آمیز در آن انجام دادند.

صهیونیستها در دومین روز از اعیاد یهود موسوم به «عیدالعرش» به مسجدالاقصی یورش بردند و در دروازه السلسله یکی از ورودی‌های مسجدالاقصی رقص و آداب و رسوم تلمودی و اقدامات تحریک آمیز انجام دادند.

روز گذشته نیز صهیونیستها به بهانه انجام مراسم و آداب تلمودی و تحت حمایت‌های شدید نیروهای امنیتی به منطقه «سوق القطانین» نزدیک مسجدالاقصی یورش بردند.

شهرک نشینان اشغالگر در ورودی های مسجدالاقصی اقدام به رقص و پایکوبی و آوازخوانی کردند.

پیش‌تر گروه‌های افراطی شهرک نشینان موسوم به هیکل برای حمله گسترده به مسجدالاقصی در ایام اعیاد سه گانه که ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) آغاز شده و تا اواسط اکتبر ادامه دارد، فراخوان داده‌ بودند.

شهرک نشینان صهیونیست تقریبا هر روز به سرکردگی و تحریک مقامات تندروی تل‌آویو به مسجدالاقصی یورش می برند و تلاش دارند که وضعیت این مکان مقدس را تغییر دهند.

صهیونیستها به هر شیوه ای به دنبال تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی به منظور اجرای طرح های شوم خود هستند.