اصفهان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: ۲۱۷ خانوار روستایی استان با پوشش جمعیتی ۸۵۶ نفر از طریق احداث ۲ سایت دارای فناوری نسل سوم، به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.

جعفر مُطلب‌زاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با احداث ۲ سایت در روستاهای "علی آبادچی"(از توابع شهرستان بُرخوار واقع در بخش حبیب‌آباد دهستان بُرخوار شرقی) و "دنگزلو"(از توابع شهرستان سمیرم بخش دناکوه دهستان پادنا علیا) واقع در شهرستان‌های بُرخوار و سمیرم، ۲۱۷ خانوار با جمعیت ۸۵۶ نفر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند و اکنون ۹۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

وی ادامه داد: این ۲ سایت‌ با فناوری "۳G/۴G" توسط اُپراتور ایرانسل و از محل از محل بودجه "USO"(توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی) در این روستاها راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان اظهار داشت: تا پایان سال، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از محل بودجه "USO" به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل می‌شوند.

به گفته وی، زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این روستاها با اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت مُحقق خواهد شد.

مُطلب‌زاده گفت: اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان، رونق اقتصادی و تسهیل زندگی مردم صورت گرفته است.

شهرستان کوهستانی سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و شهرستان بُرخوار در ۱۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارند.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای ۱۰۸ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار سکنه دارند.