تهران -ایرنا- «کریستین لیندنر» وزیر دارایی فدرال آلمان در دیدار با معاون نخست وزیر چین تاکید کرد که برلین از پکن در جهت فراهم کردن محیط نظارتی بر بانک های خارجی در چین استقبال می کند و موسسات مالی خود را بر سرمایه گذاری این کشور حمایت می کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شینهوا، «کریستین لیندنر» وزیر دارائی فدرال آلمان با بیان این مطلب، افزود:برلین مایل به تقویت سطح همکاری های عملی با پکن در زمینه های مالی و اقتصادی در جهت پیشبرد توسعه روابط دو کشور است.

وی افزود: موسسات مالی آلمان را بر سرمایه گذاری در بازار چین حمایت می کند.

«هی لیفنگ» معاون نخست وزیر چین هم در این دیدار، تاکید کرد: پکن مایل به گسترش همکاری های سودمند با برلین برای تزریق انرژی بیشتر به مشارکت دو جانبه است.

وی افزود: چین همچنین برای پیشبرد توافق نامه های سران دو کشور نیز همکاری های خود با آلمان حفظ می کند.

بر اساس بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای وزارت دارایی چین منتشر شد آمده است، دو کشور تاکید کردند که این مکانیسم گفت‌وگو که به عنوان یک پلت فرم کلیدی برای تبادل دوجانبه و هماهنگی سیاست‌های راهبردی، مسائل مالی است.

مقامات چین و آلمان بر گسترش همکاری های سرمایه گذاری، تشویق شرکت های داخلی برای سرمایه گذاری در بازار یکدیگر و کاهش موانع در سرمایه گذاری دو طرفه، گسترش مبادلات با توجه به پیشرفت صنعت دیجتال در بازارهای خدمات مالی (از جمله توسعه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی دو کشور)، توافق کردند.

دو کشور با توجه به اینکه چشم انداز اقتصاد جهانی به دلیل خطرات ساختاری پیچیده نامشخص است، توافق کردند که پکن و برلین برتقویت اعتماد جهانی و رشد پایدار اقتصاد جهانی با همدیگر همکاری کنند.

چین و آلمان متعهد به ترویج مشترک بهبود اقتصاد جهانی و توسعه پایدار هستند و هدفشان حفظ ثبات مالی جهانی است.

مقامات دو کشور از نقش گروه ۲۰ به عنوان جایگاه برتر برای همکاری های اقتصادی بین المللی حمایت می کنند.

مقامات چین و آلمان با توجه به تعهد دو کشور بر مبارزه با حمایت‌گرایی تجاری و حمایت از قوانین عاری از تبعیض، عادلانه، باز، سیستم تجاری چندجانبه پایدار و شفاف با هسته اصلی سازمان تجارت جهانی، توافق کردند که همکاری ها را در زمینه های مالی و دسترسی به بازار آزاد گسترش دهند.

«لی یونگ» محقق ارشد انجمن تجارت بین‌الملل چین در مصاحبه ای با روزنامه گلوبال تایمز، گفت: برگزاری مجدد نشست سطح بالا چین -آلمان در زمینه مالی، نه تنها برای مقامات برلین بلکه بر مقامات اروپایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

لی تاکید کرد که این نشست فرصتی مناسبی برای دو کشور در جهت تقویت درک و شناخت دو طرف است.

وی افزود: کشورهای بزرگ اروپایی به دلیل بحران اوکراین با مشکلاتی از جمله بحران انرژی مواجه بوده اند، اما چین دچار مشکلات اقتصادی نشد. به همین امر، گسترش همکاری با پکن به دلیل نقش مهمی که در حکمرانی جهانی ایفا می کند، اقتصاد کشورهای اروپایی را رشد خواهد داد.