تهران- ایرنا- سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و نوسازی اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سامانه «ایثار من» دوباره در مدار سرویس دهی است و ایثارگران می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

کوروش محمدحسینی در گفت وگو با خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا بیان کرد: در اثر حمله سایبری که در تیرماه امسال به سامانه بنیاد شهید و امور ایثارگران شد، تعدادی از سامانه های بنیاد آسیب دیده و از دسترس خارج شد، یکی از این سامانه ها «ایثار من» بود که سامانه اصلی برای خدمات رسانی به ایثارگران، خانواده معزز شهدا، آزادگان و جانبازان است.

وی افزود: سامانه «ایثار من» و چند سامانه دیگری که توسط دشمن از دسترس خارج شد را توانستیم در همان روزهای ابتدایی احیا کنیم. همانطور که می دانید شبکه داخلی در بنیاد شهید سراسر کشور وجود دارد که این سامانه در اختیار همه همکاران قرار گرفت و خدمات رسانی به جامعه ایثارگران از سر گرفته شد؛ اما برای اینکه دوباره این خدمات در بستر اینترنت ارائه شود، لازم بود که ایمن سازی هایی انجام گیرد تا دشمن نتواند آسیب مجددی به ما وارد کند. به همین دلیل کمی زمان برد تا بتوانیم اقدامات لازم ایمن سازی را روی آن انجام داده و مجدد سامانه را به مدار اینترنت برگردانده و در اختیار عموم ایثارگران در سراسر کشور قرار دهیم.

محمدحسینی ادامه داد: اکنون ایثارگران می توانند از سامانه «ایثار من» استفاده کنند؛ همچنین تعداد زیادی خدمت الکترونیکی برای ایثارگران در این سامانه در نظر گرفته شده که می توانند از آن استفاده کنند و مشکلی برای بهره برداری از آن وجود ندارد.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و نوسازی اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این سوال که اگر ایثارگران برای استفاده از این سامانه با مشکلی مواجه شدند چه اقدامی باید انجام دهند، گفت: ایثارگران می توانند از طریق همکاران ما در مرکز ارتباطات و مراجعه به بنیاد شهید که در تمام استانها و تهران سرویس دهی می کنند، مشکلات خود را مطرح کرده یا از طریق شماره تلفن ۱۶۱۶ مسائل خود را پیگیری کنند.