تهران-ایرنا- باشگاه اسیران فلسطین از افزایش تعداد اسرای فلسطینی که در بازداشت موقت رژیم صهیونیستی به سر می‌برند، به ۱۳۱۹ خبر داد.

به گزارش ایرنا، باشگاه اسیران فلسطین امروز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که شمار اسرای فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بازداشت موقت قرار دارند، به ۱۳۱۹ نفر افزایش یافته است.

این مرکز حقوقی با بیان اینکه، ۲۰ نفر از این افراد کودک و ۴ نفر هم زن هستند، تأکید کرد که این تعداد بازداشتی موقت در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

رژیم صهیونیستی از ابتدای سال تا اواخر ماه سپتامبر گذشته ۲۶۴۶ حکم بازداشت موقت در حق فلسطینیان صادر کرده که عمده این احکام در مورد اسرایی صادر شده که قبلا در زندان‌های این رژیم در بند اسارت بودند.

باشگاه اسیران فلسطین اشاره کرد که جنایت «بازداشت موقت» امروز یکی از بزرگ‌ترین قضایای پیش روی فلسطینیان است و دشمن صهیونیست تلاش می‌کند تا با صدور اینگونه احکام ظالمانه و غیرقانونی، ملت فلسطین را از هرگونه مبارزه و مقاومت دور کند.

در بازداشت موقت فرد مورد نظر تفهیم اتهام نمی‌شود و حتی مدت بازداشت او نیز نامعلوم است و گاهی چندین مرتبه هر بار به مدت ۴ الی ۶ ماه تمدید می‌شود.