ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وحدت موجود در کشور و در بین اهل تشیع و تسنن گفت: این وحدت و یکدلی، نتیجه دوراندیشی و ابتکار امام راحل و هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری است.

آیت‌الله عسگر دیرباز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه وحدت شیعه و سنی واهمه بزرگ دشمنان است، افزود: دشمنان اسلام در تلاش هستند تا با فضاسازی رسانه ای، این وحدت را خدشه دار و در صفوف فشرده مسلمانان رخنه کنند.

وی ادامه داد: : با وجود تلاش های دشمنان، انسجام و اتحاد بین شیعه و سنی در کشورمان روز به روز بیشتر می شود و این امر یکی از برکت های انقلاب شکوهمند اسلامی و نتیجه دوراندیشی های امام راحل است.

وی اضافه کرد: هفته وحدت با تدبیر امام راحل نامگذاری شد تا بستری برای وحدت امت اسلام و زدوده شدت غبارهای نفاق و تفرقه باشد.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: هفته وحدت ابتکار ماندگار امام راحل راه نفوذ را برای تفرقه افکنان بست و نقشه راهی جدیدی برای امت اسلام اعم از شیعه و سنی ترسیم کرد که هدایت ها و راهبردی های داهیانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب نیز زمینه اتحاد و انسجام بیشتر را در این مسیر فراهم کرد.

وی به مولفه های وحدت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: احترام گذاشتن و اهانت نکردن به مقدسات دیگر مذاهب، نخستین مولفه وحدت است زیرا آموزه های اسلامی، محترم شمردن و به اعتقادها و مقدسات سایر مذاهب حرمت قایل شدن را وظیفه اصلی هر مسلمان می داند.

آیت الله دیرباز بیان کرد: علاقه مندی به پیشرفت ایران اسلامی مولفه دیگر وحدت است و می توان حول این محور اساسی، زمینه همدلی و اتحاد روزافزون ملت ایران را فراهم کرد.

وی تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب را مهمترین عامل وحدت در بین ملت مسلمان ایران عنوان کرد و ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری همواره سدی محکم در مقابل توطئه دشمنان بوده و به مردم ثابت کرده که روح حاکم بر دنیای غرب، روح تفرقه افکنی و کوبیدن بر طبل تفرقه است.

وی افزود: وحدت شیعه و سنی پادزهری بر تفرقه دشمنان بوده و بدون شک افق روشنی را برای مسلمانان رقم می زند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: برنامه ریزی که دشمنان اسلام برای جدا کردن مسلمانان از هم می کنند، بسیار کلان است بنابراین تقویت هرچه بیشتر وحدت مانع تحقق این هدف دشمن می شود.

به گزارش ایرنا، از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به فرمان معمار کبیر انقلاب در تقویم جمهوری اسلامی هفته وحدت نامگذاری شده است؛ ۱۲ ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) به روایت اهل سنت و ۱۷ ربیع الاول نیز سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) به روایت اهل تشیع است.