قصرشیرین - ایرنا- امامان جمعه و جماعات شیعه و سنی شهرستانهای قصرشیرین و سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با برگزاری مراسم گرامیداشت هفته وحدت بر حفظ وحدت و تقویت آن به عنوان مهمترین نیاز امروز جامعه برای مقابله با نقشه های دشمنان تاکید کردند و امنیت و آرامش امروز این مناطق مرزی را مرهون اتحاد و انسجام و یکپارچگی بین پیروان مذاهب مختلف اسلامی دانستند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، امام جمعه قصرشیرین در مراسم گرامیداشت هفته وحدت با حضور امامان جمعه و جماعات شیعه و سنی شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب و جمعی از مسوولان و قشرهای مختلف مردم در مسجدقادر الحسینی اهل سنت قصرشیرین با تبریک میلاد سراسر نور پیامبر(ص) و امام صادق(ع)، گفت: میلاد پیامبر (ص) یک حادثه عظیم بشری است و وجود ایشان برای بشریت مایه رحمت است.

حجت الاسلام «صادق صالحی» افزود: ولادت پیامبر به اندازه مبعث ایشان عظیم و مهم است و در واقع با ولادت ایشان، هدایت متولد شد از این رو باید عظمت این وجود نورانی را درک کنیم.

وی اظهار کرد: برگزاری نشست های مشترک برای ترویج و تقویت وحدت بسیار مهم است و امروز نیز در قصرشیرین پیروان مذاهب مختلف اسلامی از شیعه، سنی و اهل حق در کنار یکدیگر برای پیشبرد اهداف اسلامی تلاش می کنند.

امام جمعه قصرشیرین در ادامه گفت: بشریت با ولادت پیامبر (ص) وارد فصل جدیدی شد از این رو امروز باید وحدت اسلامی را در عمل نشان دهیم چون اسلام یک دین جامع و تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی انسان است که در همین سده های اخیر می بینیم که دشمنان برای مقابله با اسلام برنامه ریزی کرده و می خواهند اسلام را کناز بزنند.

امام جمعه قصرشیرین اضافه کرد: وحدت بین مسلمانان یک شعار قطعی و یک واجب قرآنی است و ما باید این مهم را با تبعیت از رهبر انقلاب اسلامی به عنوان پرچمدار اسلام در عصر حاضر نصب العین خود قرار داده و آن را به صورت عملی به کار ببندیم.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به اینکه تجسم قرآن را باید در وجود مبارک پیامبر(ص) ببینیم، افزود: صبر در برابر معصیت و حوادث، اقامه عدل و عدالت و تواضع و گذشت درس هایی است که ما باید از پیامبر(ص) گرفته و آن را در جامعه پیاده کنیم.

وحدت رمز پیروزی است

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب نیز گفت: وحدت رمز پیروزی هر قوم و ملتی است و ما مسلمانان حول کلمه (لا اله الا الله و محمد رسول الله) وحدت داریم و این مساله برای کفار ناخوشایند است از این رو برای دفاع از کرامت و حیثیت خود باید آن را حفظ کرده و از مراقبت کنیم.

ماموستا ملا «رشید ثنایی» افزود: تفرقه باعث همه دردهای علاج ناپذیر است و پیامبر (ص) نیز بر کنار یکدیگر قرار گرفتن مسلمانان و اتحاد و پشتیبانی آن ها به مصداق آیه شریف قرآن تاکید دارد.

اقتدار و پیشرفت کشور مرهون اخوت و وحدت بین مردم است

سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز در این مراسم با تبریک میلاد مسعود پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: اقتدار و پیشرفت امروز جامعه در سایه وحدت و اخوت بین پیروان مذاهب مختلف اسلامی به وجود آمده به طوری که در سایه اتحاد و یکپارچگی بین پیروان مذاهب مختلف اسلامی ایران به عنوان ام القرای ملل اسلامی از قدرت های اثرگذار در جهان است.

«محمد نجفی» افزود: امروز شیعه، سنی و اهل حق در کشورمان و به خصوص در شهرستان قصرشیرین پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت می کنند تا پرچم مقدس اسلام را به دست صاحب اصلی آن، امام عصر(عج) برسانند.

وی اظهار کرد: دشمنان جامعه اسلامی از وحدت بین مذاهب هراس دارند و هرجا که نقطه قوت جامعه مسلمانان بوده شاهد برنامه ریزی دشمن برای سیاه نمایی هستیم و همان جا دشمن دادش بلند شده است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با بیان اینکه خدا، قرآن و پیامبر همه ما مسلمانان یکی است، گفت: ما باید با تکیه بر اشتراکات از تفرقه و اختلاف دوری کنیم و در سایه وحدت و یکپارچگی به سعادت برسیم و در قصرشیرین نیز مصداق واقعی وحدت حاکم است.

عزت اسلام مرهون وحدت بین مذاهب مختلف اسلامی است

امام جماعت اهل سنت قصرشیرین نیز با تبریک میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) با تکیه بر آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله جمیعاً » گفت: وحدت بین پیروان مذاهب مختلف اسلامی باعث عزت و تقویت جامعه مسلمانان و ذلت کفار و دشمنان جهان اسلام می شود.

ماموستا ملا «عادل غلامی» افزود: وحدت بین مردم شیعه، سنی و اهل حق در قصرشیرین یک وحدت دیرینه است و در سایه همین وحدت توانسته ایم برای پیشبرد اهداف ایران اسلامی حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: امام راحل با ابتکار و دور اندیشی برای وحدت کلمه و در کنار یکدیگر قرار گرفتن ما هفته وحدت را نامگذاری کرد چون اظهار محبت و الگو پذیری از پیامبر (ص) بزرگترین نعمت و سعادت است و ما مسلمانان باید وحدت را ارج بنهمیم.

امام جماعت اهل سنت قصرشیرین گفت: رسالت پیامبر بزرگترین و جامع ترین رسالت است و پرورگار عالمیان می فرماید پیامبری برای شما فرستادیم شاهد باشد بر اموراتتان و شما را مژده داده و راهنمایی خیر کند و شما را از امورات حرام و بر خلاف دستورات خدا برهاند و بترساند و وجود پیامبر نور دائمی است از این رو این نور همیشگی بوده و رحمت واسعه است.


دشمن مخالف وحدت بین مسلمانان است

امام جمعه سرپل‌ذهاب نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته وحدت و تبریک ایام فرخنده و مبارک سرور عالمیان حضرت محمد(ص) گفت: آیه معروف ۱۰۳ سوره آل عمران همه ما را به چنگ زدن به ریسمان الهی و دوری از تفرقه توصیه می کنند و در کنار هم بودن را یک نعمت الهی می داند.

حجت الاسلام « سیدمحمدعلی ساداتی» با بیان اینکه وحدت و برادری بین مسلمانان باعث قدرت آن ها در برابر دشمنان می شود، افزود: در دنیای امروز که استکبار به دنبال این است تا بین ملت ها با ایجاد تفرقه کشتار راه بندازد، فقط منطق قرآن و منطق پیامبر(ص) است که در برابر آن قد علم کرده و ایستاده است.

وی اظهار کرد: امروز نیز همان شیوه پیامبر در صدر اسلام که در بین مسلمانان اتحاد و برادری ایجاد می کرد باید مسلمانان با اتحاد و برادری در برابر دشمنان ایستاده و نگذارند که استکبار جهانی به اهداف شوم خود برسد.

امام جمعه سرپل ذهاب در ادامه گفت: مردم سرافراز ایران اسلامی که در طول تاریخ کم نظیر بودند و در راستای حفظ وحدت و ارزش های الهی و کلام وحی با تمام هستی از وجود خود مایه گذاشتند.

حجت الاسلام ساداتی ادامه داد: هفته وحدت یکی از ابتکارات امام راحل است و وحدت و اعتصام به حبل الله و برادری چیزی نیست که بگوییم سیاسی است و باید با اتحاد و انسجام در کنار یکدیگر برای پیشبرد اسلام تلاش کنیم و رمز پیروزی اسلام هم همین محبت و برادری است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد که در این شهرستان مذاهب مختلف اسلامی به طور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند.