ارومیه - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی گفت: با برگزاری آزمون ورودی، ۲۵۸ سردفتر جدید در استان تاسیس و تعداد دفاتر این بخش ۲ برابر شد.

به گزارش ایرنا، حمید شایان مهر روز دوشنبه در اولین جلسه اختبار پذیرفته شدگان آزمون سردفتری آذربایجان غربی افزود: ۹ هزار و ۵۰۱ نفر در آزمون سردفتران سراسر کشور ثبت نام کرده که ۲۵۸ مورد در این استان پذیرش شده‌اند.

وی اضافه کرد: با برگزاری آزمون‌های شفاهی در سه ماه آینده سردفتران جدید به کارآموزی اعزام می‌شوند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به اینکه سردفتری یکی از مهمترین و فنی ترین جایگاه‌ها را در میان سایر مشاغل حقوقی کشور دارد، باید توجه خاص به این موضوع داشت و در نحوه گزینش و تعیین صلاحیت پذیرفته شدگان اهتمام ویژه‌ای قائل شد.

شایان مهر با اشاره به تغییر رویکرد قانونگذار در خصوص نحوه قبولی سردفتران و لحاظ تراز علمی و فنی در آزمون سال جاری اظهار کرد: توان علمی و فنی پذیرفته شدگان سردفتری نباید با سایر حرفه‌های حقوقی مقایسه شود چون تنظیم سند رسمی یک مقوله‌ای در جامعه است که مستقیما با امنیت آحاد مردم در ارتباط است.

وی با بیان اینکه یک سردفتر فنی و کارآمد می‌تواند نقش اساسی در میزان جلوگیری از وقوع جرائم داشته باشد، گفت: کاهش جرائم و کلاهبرداری‌ها نیز متعاقبا با کاهش پرونده‌های ورودی به مراجع قضایی برابر است و همین موضوع موجب ارتقای سطح شاخص‌های قضایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، پس از اتمام مراحل مصاحبه فنی و شفاهی، پذیرفته‌شدگان جهت تعیین مدت کارآموزی به کانون سردفتران و دفتریاران معرفی می‌شوند.

در حال حاضر ۲۵۴ دفتر رسمی در آذربایجان غربی فعال بوده که با این آزمون، ۲۵۸ دفتر اسناد رسمی در این استان که در حالت اختبار هستند شروع به فعالیت خواهند کردد.