کرمان - ایرنا - رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: دشمن در سیستان و بلوچستان که پایتخت وحدت ایران محسوب می‌شود، وحدت ملت ایران را هدف داده و شهید هاشمی که به درستی به عنوان شهید وحدت و امنیت معرفی شده، جان خود را همراه با شهدای اهل سنت و تشیع فدا کرد.

به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا سلیمانی روز دوشنبه در نخستین سالگرد شهادت سردار سید حمیدرضا هاشمی افزود: بلند آوازه بودن و این حسن شهرت ملت ایران در سایه خون شهدای وحدت و امنیت نظیر سردار شهید سیدحمیدرضا هاشمی به دست آمده است.

وی اظهار داشت: رسانه‌های فارسی‌زبان اسرائیلی و آمریکایی دوره پهلوی را دوره میهن‌پرستی معرفی می کنند، اما میهن پرستان واقعی تاریخ کشور ما شهدا هستند که در ۴۴ سال گذشته در برابر توطئه هایی که دشمن از هر جنس و رنگ و رقمی برنامه ریزی و عملیاتی کرد به نمایندگی از ملت ایران جانفشانی کردند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: بیش از چهار دهه از زمان تثبیت نظام جمهوری اسلامی می گذرد اما نظام سلطه در دوران دفاع مقدس و ادوار دیگر فتنه‌های گوناگون و رنگارنگی را برای متوقف کردن انقلاب و ملت ایران برنامه ریزی کرده و به مرحله اجرا درآورده است.

شهدا دستاوردهای بزرگی برای ایران به ارمغان آوردند

وی با بیان اینکه شهدای عزیز ما دستاوردهای بزرگی برای ایران و ملت بزرگ ما به ارمغان آوردند اظهار داشت: این دستاوردها آنچنان بزرگ هستند که شاید ما که در متن این حوادث قرار داریم و در کنار شهدا زندگی می کنیم، عظمت و بزرگی آن را نتوانیم ببینیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: رضاخان بنیان گذار سلسله پهلوی توسط انگلیسی ها به پادشاهی رسید و این تحول بیانگر دوره ای از انحطاط ملت ایران و موفقیت دشمنان است و تمام سفرهای رضاخان پهلوی برای لشکرکشی به استان ها و سرکوبی قیام عشایر و کشتار مردم بود و اعدام های دسته جمعی سران طوایف و عشایر در دوران شاهنشاهی اتفاق افتاد که اخبار آن در نوشته های سران پهلوی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: رضاشاه با سرکوب نیروهای مردمی، نیروی نظامی ۱۲۵ هزار نفری را سازماندهی کرد و نیروی متحدالشکلی به نام ارتش رضاخان تشکیل داد و در این دوره رضاشاه بخش هایی از کشور را به مدعیان واگذار کرد.

سردار سلیمانی اظهار داشت: در شهریور ۱۳۲۰ ایران در معرض اشغال قرار گرفت، اما رضاخان به جای دستور مقاومت، پایمردی و دفاع از میهن، دستور تسلیم در برابر متفقین را صادر کرد و این را با عملکرد نظام جمهوری اسلامی در برابر بیگانگان و عملکرد ملت ایران در برابر توطئه های دشمنان که میهن و انسجام ایران را هدف قرار می گیرند، مقایسه کنید.

وی تاکید کرد: در دوران اشغال ایران در جنگ جهانی دوم قحطی ایران را فرا گرفت و چند میلیون نفر جان باختند، اما شما در تاریخ جایی سراغ دارید که محمدرضا شاه در کنار ملت ایران قرار گرفته باشد و از ملت ایران دفاع کند و در دوران اشغال محمدرضا پهلوی سخنی یا مصاحبه علیه اشغالگران انجام نداد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه شهدا از وحدت، هویت ملی و تمامیت ارضی و میهن و مردم عزیز ما دفاع کردند تصریح کرد: امروز نام ایران در دنیا بلندآوازه است نام یک ملت در دنیا می درخشد که آن ملت ایران است که مستقل ترین ملت در بین ملت های جهان شناخته می شود.

سپهبد شهید سلیمانی پرچمدار مقاومت ایران اسلامی است

وی افزود: امروز یک حکومت مردمی بین حکومت های دنیا می درخشد که آن جمهوری اسلامی است و وابسته نیست و تحت تاثیر هیچ قدرت بین المللی، به خصوص نظام سلطه قرار ندارد و بلکه در برابر نظام سلطه است و پرچمدار این مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه بین اهل سنت و تشیع تفاوتی وجود ندارد اظهار داشت: اهل سنت شهدای زیادی تقدیم کرده و نزدیک ۶ هزار شهید اهل سنت در کردستان و در زمان تجزیه طلبی از وحدت و یکپارچگی ایران اسلامی دفاع کردند لذا آنها میهن پرستان واقعی ایران هستند.

وی ادامه داد: همه شهدای عزیز ما امروز نمونه مجسم پاسداری از هویت ملی و میهن‌پرستی محسوب می شوند، اما رسانه‌های فارسی‌زبان آمریکایی و اسرائیلی می‌خواهند این حقیقت بزرگ را مسخ و قلب کنند و جای جلاد و شهید را جابجا کنند و آنها می خواهند بزرگترین خائنان تاریخ معاصر کشور را به عنوان میهن پرست معرفی کنند.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: یک فرد خائن مثل رضاخان که هیچ کارنامه درخشان و نقطه سفیدی در کارنامه اش وجود ندارد یا فرزند او محمدرضا پهلوی که به شرط قرار دادن کشور در اختیار متفقین پادشاه شد و حکومت او محصول چنین خیانتی است، اما رسانه‌های بیگانه می خواهند این حقایق را وارونه جلوه دهند.

وی تاکید کرد: ما باید با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، در جلسات مربوط به شهدا بر این مطالب تاکید کنیم که میهن پرست واقعی شهدا و خانواده شهدا هستند که از یک تا ۱۰ شهید تقدیم میهن و نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی کردند.

جمهوری اسلامی به عنوان الگوی جدید در جهان اسلام و در دوره جدیدی از تمدن سازی اسلامی قرار دارد

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور بیان کرد: جمهوری اسلامی به عنوان الگویی جدید در جهان اسلام و در دوره جدیدی از تمدن سازی اسلامی قرار دارد و برگزاری این جلسات به عنوان جهاد تبیین و ترویج مکتب شهادت و مقاومت حائز اهمیت است و باید این جلسات را با جوان و نوجوان و مدارس و دانشگاه با استفاده از رسانه و فضای مجازی و هنر و غیره پیوند دهیم.

وی گفت: ما با شهدا عهد می‌بندیم از ملت ایران در برابر مخاطرات دفاع کنیم و در خدمت ملت ایران باشیم و وحدت شیعه و سنی را پاس بداریم و از این حقیقت بزرگ و از خون شهدا پاسداری کنیم.

سردار سلیمانی تصریح کرد: باید راه پرافتخار شهدا را ادامه دهیم و حقایق را برای نسل های جوان بازگو کنیم و از بیگانگان و نظام سلطه نترسیم و از درسی که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به ما داد تا در دل تهدیدات، فرصت‌ها را بیابیم و فرصت‌های بزرگ خلق کنیم تا بر قدرت ملت بیفزاییم.

وی با اشاره به حضور اهل سنت در آیین سالگرد شهادت شهید هاشمی تاکید کرد: این نمونه مجسم و عینی وحدت و همدلی بین ملت بزرگ ایران است و وحدت تشیع و تسنن به عنوان امت وحده تلقی می شود.

آیین سالگرد شهادت سردار شهید سید حمیدرضا هاشمی در حسینیه ثارالله با حضور مسئولان کشوری و استانی، فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان و جمعی از خانواده شهدا، مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، همرزمان شهید، جمعی از سران طوایف و مولوی‌های سیستان و بلوچستان و خبرنگاران برگزار شد.

همچنین در حاشیه این آیین از کتاب "مجاهد گمنام" زندگی نامه شهید سید حمیدرضا هاشمی نیز رونمایی شد.