خرم آباد- ایرنا - مسوول موسسه تفحص سیره شهدا گفت: جامعه روحانیت کشور حدود چهار هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است که همگی آنها تربیت یافته مکتب اهل بیت (ع) بوده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام "حسین جوشقانیان" روز دوشنبه در کنگره "شهدای فضیلت"، گرامیداشت ۵۸ طلبه و روحانی شهید و ۶ هزار و ۵۵۵ شهید لرستان اظهار کرد: افق جنگ تحمیلی بر انسان های سترگ و با عظمتی همچون امام راحل (ره) کاملا روشن بود و شهدا در تاریخ برای همیشه ماندگار شدند.

وی با اشاره به اولین شهدای اسلام افزود: شهدای اسلام به آرمان های امام خود ایمان داشتند و شهدای دفاع مقدس و شهدای روحانیت نیز این زیبایی ها را به خوبی درک کردند و با افتخار و عظمت مبشرانی شدند که رسالت الهی خود را در خط مقدم نبرد انجام دادند.

مسوول موسسه تفحص سیره شهدا عنوان کرد: فرماندهان دوران دفاع مقدس به برکت اخلاص و مجاهدت به نصرت الهی رسیدند و بدون گذراندن هیچگونه دوره رزمی و عملیاتی در دوران دفاع مقدس برای کشور افتخارآفرینی کردند.

حجت الاسلام جوشقانی ادامه داد: امام راحل (ره) با تاسی از فرهنگ عاشورا، انسان های بزرگی تربیت کرد که عیار مبارزه را پایین و عیار مقاومت را بالا بردند به همین دلیل در دوران دفاع مقدس نوجوانانی به میدان آمدند که به بلوغ جسمی نرسیده بودند اما تربیت شده مکتب روح الله شدند و به بلوغ فطری و الهی رسیدند.

وی تصریح کرد: این هنر امام راحل(ره) بود که مکتبی پرورش داد و آرمان های والای آن هنوز ادامه دارد و به برکت وجود مقام معظم رهبری نسل امروز هم کمتر از نسل دیروز نیست و همان علاقه نسل گذشته را برای رسیدن به معرفت الهی دارد.

وی افزود: دشمنان از هر فتنه و دسیسه ای برای گمراه کردن مردم بهره گرفته اند اما رسالت ما در برابر این خون ها مضاعف است و باید تلاش کنیم مسوولیت های خود را به خوبی انجام دهیم.

حجت الاسلام جوشقانی با گرامیداشت یاد سردار شهید "سلیمانی" و دلاوری های وی در مبارزه با دشمن بیان کرد: توانستیم به برکت نور ایمان و بصیرت، بر نیروهای بعثی فایق بیاییم که در این دفاع مقدس ملت ایران چیزی جز اراده الهی و نور ایمان نهفته نبود.