تهران- ایرنا- پیکر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا رضوان طلب استاد فقه و حقوق دانشکده الهیات دانشگاه تهران و رییس پیشین مرکز جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور معاون امور مجلس رییس جمهوری ، جمعی از مسوولان و اساتید از مقابل این دانشکده تشییع شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، در مراسم وداع و تشییع پیکر شادروان مرحوم حجت الاسلام و المسلمین رضوان طلب، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت نماز جمعه تهران، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبر دزفولی رییس فرهنگستان علوم و سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران حضور داشتند.

محسن حاجی میرزایی وزیر پیشین آموزش و پرورش، حجت الاسلام و المسلمین نقویان، محمدعلی کی نژاد، رضا فرجی دانا، علی مطهری، فرهاد رهبر، حجت الاسلام و المسلمین جواد محمدی، یونس شکرخواه، فرزاد زیویار، حجت الاسلام والمسلمین قریشی، محمدحسین امید رییس پیشین دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه تهران، قاسم ابراهیمی عضو هیات امنای بازار بزرگ تهران و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشکده الهیات از دیگر شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

در این مراسم ابتدا پیام‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت قرائت شد و نماز میت به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد و با حضور همکاران، شاگردان و دوستداران دکتر رضوان‌طلب، بر پیکر ایشان اقامه شد.

سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران در مراسم تشییع پیکر استاد دانشکده الهیات در سخنانی اظهار داشت: سال‌ها قبل در دوران عهده‌داری مسوولیت معاونت اداری و مالی دانشگاه تهران، دکتر رضوان‌طلب در مسوولیت معاون اداری و مالی دانشکده الهیات و معارف اسلامی به عنوان یک مدیر توانمند شناخته می‌شد، این استاد فقید انسانی ولایی و اخلاق‌مدار بود، رویکردی که ایشان در فعالیت‌های علمی و اجرایی به عنوان یک انسان فرهیخته و نمونه داشت، می‌تواند درس‌های زیادی برای ما داشته باشد. دکتر رضوان‌طلب هیچ وقت مباحث سیاسی و حزبی را در کارهای خود دخالت نمی‌داد و عمدتاً تصمیماتی که از ایشان به یاد دارم، منصفانه بود و در رویکردهایش انصاف و عدالت را رعایت می‌کرد.



وی از مرحوم رضوان‌طلب به عنوان نمونه یک استاد فعال، پویا و خلاق و دارای حس تعهد و مسوولیت‌پذیری نسبت به جامعه و اسلام نام برد و افزود: آن مرحوم حساسیت بسیار بالایی نسبت به بیت‌المال داشت. این اواخر هم که مسوولیت‌های بزرگی در وزارت علوم و همچنین فعالیت‌های تاسیس در دانشگاه تهران داشت و مجموعه‌ای فاخر را در دانشکده مطالعات جهان تاسیس کرد. آثار فعالیت‌های فرهنگی در مجامع دانشگاهی و حوزوی و همچنین فعالیت‌هایشان در خارج کشور، ماندگار و الهام‌بخش خواهد بود.

رییس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در ۱۵ سال گذشته، جز خوبی و نیکی از دکتر رضوان‌طلب به یاد ندارم و همواره چهره‌ای متین و آرام و منطقی از ایشان در ذهن ثبت شده است.

دکتر رضوان طلب، استاد فقه و حقوق دانشکده الهیات دانشگاه تهران و رییس پیشین مرکز جذب وزارت علوم روز گذشته پس از یک دوره بیماری درگذشت.

ریاست مرکز مطالعات بین‌المللی دینی، ریاست کتابخانه و موزه ملی ملک (آستان قدس رضوی)، رایزن سابق فرهنگی سفارت ایران در فرانسه، معاون وزیر علوم و رییس سابق مرکز جذب اعضای هیات علمی، دبیر سابق شورای عالی تقریب مذاهب اسلامی، دبیر سابق هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی، رییس سابق کمیسیون آموزش و پژوهش شورای عالی وکلا و عضو شورای معاونت امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا از جمله سوابق مرحوم رضوان طلب است.

مراسم ترحیم استاد فقید دانشکده الهیات دانشگاه تهران روز یکشنبه ۱۶ مهر ماه ساعت ۱۰ صبح در مسجد دانشگاه تهران بزگزار می شود، دوشنبه ۱۷ مهرماه هم ساعت ۱۵.۳۰ مراسم ترحیمی در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برپا می شود.

همچمین مراسم ترحیم روز چهارشنبه ساعت ۱۴:۳۰ در مسجد امین در شهر مقدس مشهد برگزار می شود.