قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین یکی از تعهدات جدی دولت سیزدهم به رهبری و مردم را اجرای سند تحول، به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و گفت: برهمین اساس پیشنهاد می شود تا این سند در استان به روز رسانی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ عباس کاظمی روز دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد که در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در این زمینه پای کار هستیم تا بتوانیم تا از حداکثر ظرفیت های موجود استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای اجرای سند تحول در آموزش عالی، کارگروه‌هایی در سراسر کشور با عنوان "آمایش آموزش عالی" شکل گرفته و آموزش و پرورش موظف است براساس آن، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را جدی‌تر اجرا کند.

به گفته وی، طرح آمایش آموزش عالی دستاوردهای مختلفی از جمله نیاز محوری شدن دانشگاه‌ها و حذف رشته‌های بدون شغل را به همراه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین تاکید کرد: بایستی رشته‌های دانشگاهی و تحصیلی در استان قزوین هدایت و از انباشت نیروی انسانی دارای تحصیلات عالی و بدون شغل جلوگیری شود که در غیر این صورت به طور قطع با مشکلاتی در آینده روبه‌رو خواهیم شد.

کاظمی با اشاره به اینکه قانون جهش مسکن نیز یکی از اولویت‌های جدی بوده و پیگیر اجرای آن در استان هستیم، افزود: خوشبختانه در دولت سیزدهم بساط امضاهای طلایی با درگاه مجوزها، جمع شد و این دستاورد بزرگی برای نظام محسوب می شود.

توجه به مشاغل خانگی مورد توجه دولت است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در حاشیه این نشست اظهار کرد: یکی از سیاست‌های فعال دولت سیزدهم، توجه به مشاغل خانگی است.

محمدمهدی رحیمی با اشاره به تعداد مجوزهای صادر شده در حوزه مشاغل خانگی استان قزوین، خاطرنشان کرد: یک‌ هزار و ۲۰۰ مجوز در سال ۱۴۰۰ صادر شده که با رشد ۴ درصدی در سال گذشته همراه بوده است.

وی یادآور شد: تعداد مجوزهای صادر شده در حوزه مشاغل خانگی طی سال جاری نیز تاکنون چهار هزار مورد بوده و این آمار بیانگر میزان استقبال از مشاغل خانگی در استان است.