همدان- ایرنا- رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان گفت: با توجه به بازگشایی مدارس طرح برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان با عنوان «آرامش در شهر» و با «شعار شهری عاری از هر گونه معتاد متجاهر و خرده فروشان موادمخدر» اجرا شد.

سرهنگ عباس عزیزی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این طرح از چهارم مهر امسال با دستور فراجا آغاز و به مدت یک هفته با به کار گیری همه توان پلیس و عوامل انتظامی استان همدان اجرا شد.

وی اضافه کرد: نتیجه اجرای این طرح دستگیری ۱۴۳ قاچاقچی موادمخدر، خرده فروش و توزیع کننده و تحویل آنها به مرجع قضایی همچنین جمع آوری ۳۷۴ معتاد متجاهر و معرفی آنها برای درمان به مرکز ماده ۱۵ و ۱۶ معرفی شد.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان افزود: ۱۴۰ کیلوگرم انواع موادمخدر با اجرای طرح «آرامش در شهر» کشف و چهار دستگاه موتورسیکلت و خودرو توقیف شد.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: چندین دستگاه در زمینه موادمخدر از جمله پیشگیری، مقابله، آموزش و درمان معتادان مسئولیت دارند در صورت عمل همه این دستگاه ها به تکالیف محوله این معضل بهتر و راحت تر حل می شود.

وی اظهارکرد: طرح پاکسازی مناطق آلوده شهر به طور مستمر در حال اجرا است و هم اینک اولویت پاکسازی حوالی مراکز آموزشی و مدارس است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان گفت: دغدغه اصلی پلیس پاسخگوی به مطالبات مردم در جهت حفظ نظم و آرامش و ارتقای امنیت اجتماعی است.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: برگزاری نشست با افراد معتمد و متنفذ محلات و نشستن پای درد دل مردم و شنیدن دغدغه و مطالبات آنها و بررسی معضلات پیش روی این مناطق در حوزه های مختلف از جمله موادمخدر، اراذل و اوباش، سرقت و مفاسد اخلاقی در اولویت پلیس است.

وی افزود: سپس در راستای مطالبه و خواست مردمی ، طرح های پلیسی در محلات اجرا می شود.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان اضافه کرد: مردم اخبار و گزارش های خود در زمینه تهیه و توزیع موادمخدر و تبدیل شدن مکان های به پاتوق فعالیت قاچاقچیان را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ یا شماره ۲۱۸۲۲۱۳۶ به اطلاع پلیس برسانند تا پس از بررسی نسبت به پاسخگوی مطالیات مردمی طرح اجرا می شود.

سرهنگ عزیزی گفت: نیمه نخست امسال پنج تن و ۳۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در این استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۶ هزار و ۱۰۰ توزیع کننده، خرده فروش، قاچاقچی و معتاد متجاهر دستگیر شدند که ۱۰ درصد افزایش داشته است در عین حال میزان انهدام باندها چهار درصد رشد داشته است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر همدان، اجرای ۶ هزار و ۷۰۰ عملیات با هشت درصد افزایش، توقیف ۸۳ دستگاه خودرو، ۳۵ دستگاه موتورسیکلت و انجام ۱۹ عملیات فرا استانی را از دیگر توفیقات برشمرد.