اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: گسترش آموزه‌های قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) در جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر دوشنبه در آیین تجلیل از ۱۱ حافظ قرآن کریم با بیان اینکه ماه ربیع الاول بهار معنویت،هجرت،ولادت ،امامت است، افزود: مفاهیم عمیق قرآنی باید با شیوه جذاب و با بهره گیری صحیح مولفه های هنری منتقل شود تا اثربخش باشد و برگزاری جشنواره های قرآنی نیز با این هدف دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: تعالیم قرآنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف انجام شده و با توجه به مفاهیم ناب کتاب وحی باید این مهم در لایه‌های مختلف جامعه نهادینه شود.

امام جمعه اراک بیان کرد: تحول فرهنگی در جامعه نیازمند بهره گیری از قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) و برنامه ریزی های کاربردی کارشناسان علوم اسلامی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: نشر معارف قرآنی دربین آحاد مردم ودر سطوح مختلف می تواند یک حرکت بی نظیر در راستای احیاء فرهنگ اسلامی در جامعه باشد که مسئولان فرهنگی باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه اراک اضافه کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی راه قرآن و اهل بیت (ع)برای ما هموار شده است و باید از این فرصت استفاده کرد.

آیت الله دری نجف‌آبادی گفت: شخصیت‌های بزرگ عرفانی از قبیل حافظ شیرازی، فردوسی حکیم، مولوی، سعدی شیرازی، نظامی گنجوی و خواجوی کرمانی تمامی گنجینه های خود را به برکت قرآن کسب نموده اند.

وی بیان کرد: جوانان و نوجوانان تحت تاثیر شیاطین در هر لباسی قرار نگیرند زیرا دشمنان انقلاب تلاش می‌کنند جوانان ما را از مسیر انقلاب خارج کنند و باید نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیار بود.