یزد - ایرنا - دبیر اجرایی طرح بالندگی «چهار هزار شهید، چهار هزار حافظ قرآن کریم» یزد گفت: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ نفر برای حضور در این طرح در یزد و ۱۱ شهرستان استان نام نویسی کردند که از این تعداد سه هزار و ۱۰۰ نفر آنها کلاس‌بندی شدند.

" روح الله مطهریان " روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استقبال گسترده اقشار مختلف مردم به خصوص نوجوانان و جوانان برای حفظ آیات نورانی کلام وحی در شهرها و مناطق روستایی، نشان دهنده توجه خاص مردم مومن یزد به قرآن مجید و آموزه‌های دینی است.

وی به اهمیت اجرای طرح معنوی چهار هزار شهید، چهار هزار حافظ قرآن کریم در استان اشاره کرد و ادامه داد: ترویج معارف دین و تقویت انس و الفت نسل جوان با کلام وحی نقش مهمی در تقویت بنیان‌های الهی و موجب شکست اهداف فرهنگی دشمن است.

این مسئول با قدردانی از همکاری مردم و مسئولان با اجرای طرح که تاکنون با دقت و نظم و بر اساس برنامه با موفقیت انجام شده بیان کرد: به دلیل اهمیت موضوع باید اجرای برنامه‌های دینی و قرآنی در طول سال همیشه محور برنامه‌های فرهنگی باشد.

مطهریان از موسسات و خانه‌های قرآنی و همه افراد، ادارات، نهادها و مسئولانی که در این بخش مهم در سطح استان همراهی و فعالیت داشته و برای اجرای طرح از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند تشکر کرد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با حفظ کلام وحی کاری ماندگار و ارزشمند است.

طرح بالندگی چهار هزار حافظ قرآن کریم به یاد چهار هزار شهید استان یزد با پیگیری اتحادیه قرآنی به عنوان اولین برگزار کننده این طرح و حفظ کل قرآن مجید در حال اجرا است.

هدف از اجرای طرح، حفظ قرآن به تنهایی نیست و این دوره‌ها همراه با تدبر در مفاهیم کاربردی و قابل اجرا در زندگی امروزی در قالب بسته‌های آموزشی متنوع است که در اختیار قرآن‌ آموزان قرار می‌گیرد.