صادق سالمی روز سهشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این زمینه نیاز است برای برگشت بازرگانان به جایگاه واقعی و تثبیت و ماندگاری برندهای مطرح ایران در بازارهای هدف بوشهر به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس و سی.آی.اس (CIS) تدبیر لازم پیشبینی شود.
وی بیان کرد: همکاری سازمان توسعه تجارت با نماینده ارشد دولت در بازارهای هدف شامل سفیران، رایزنهای بازرگانی و فعالان اقتصادی از دیگر راهکارهای مهم برای رونق صادرات استان بوشهر است.
مدیر انجمن صادر کنندگان میوه و تره بار استان بوشهر تصریح کرد: رایزنان بازرگانی به عنوان سفیر اقتصادی بکارگیری شوند چراکه ظرفیت بالایی برای رونق بخشی به صادرات در بازارهای هدف دارند.
سالمی ادامه داد: توسعه زیرساختهای حمل و نقل دریایی و تثبیت سرمایههای بازرگانان و تجار در کشورهای هدف از الزامهای مهم برای توسعه صادرات میوه و ترهبار استان بوشهر است.
وی عنوان کرد: در عصر ارتباطات هنوز برای قرارداد در بازارهای هدف باید با کسانی وارد معامله شویم که هیچ تضمینی برای بازگشت سرمایه وجود نداشته و سازمان توسعه تجارت نیز راهکاری در این زمینه ارائه نکرده است.
سالمی تاکید کرد: رایزنهای اقتصادی میتوانند با ایجاد یک بانک یا موسسه در سفارتها سرمایه بازرگانان را تضمین کنند تا آنان بتوانند صادرات خود را با آرامش خاطر انجام دهند.