محمد مشتری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فرسودگی ناوگان باری سبب آلودگی محیط زیست، تاخیر در ارسال کالا به مقصد و افزایش مصرف سوخت می شود و فرسودگی و وجود مشکلات فنی در این ناوگان وقوع حوادث رانندگی در جاده ها را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه در استان ۱۱.۷ درصد از سه هزار و ۲۸۱ دستگاه وانت بارها نیز فرسوده است افزود: امسال ۱۰۳ دستگاه ناوگان کامیون و ۲ دستگاه وانت بار توسط بخش خصوصی نوسازی شد.
مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اظهار کرد: محدودیتی برای نوسازی ناوگان باری وجود ندارد و بسته به شرایط موضوع، توسط بخش خصوصی پیگیری می شود.
وی درباره برنامه های دولت برای نوسازی ناوگان گفت: دولت در این خصوص بدنبال واردات خودرو و استفاده از ظرفیت خودروسازان داخلی است.
مشتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گلایه های رانندگان در زمینه مشکلات تامین لاستیک ناوگان باری اظهار کرد: ۲ سال گذشته سازمان صنعت، معدن و تجارت لاستیک با نرخ دولتی به ازای میزان پیمایش مشخص اختصاص در اختیار قرار می داد که اکنون این امر انجام نمی شود.
وی تصریح کرد: لاستیک در بازار با قیمت بسیار بالایی توسط مالکان تامین می شود در این زمینه پیشنهاد می شود با اختصاص سهمیه بر مبنای پیمایش به ناوگان بار و مسافر، لاستیک با نرخ مناسب در اختیار رانندگان قرار گیرد.
در خراسان شمالی هشت هزار و ۲۷۲ دستگاه ناوگان باری وجود دارد شامل چهار هزار و ۹۹۱ دستگاه کامیون و سه هزار و ۲۸۱ دستگاه وانت بار است.