آستارا- ایرنا- فرماندار آستارا گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه ورزش باید تلاش کنند تا شرایط مناسب تری برای جوانان شهرستان فراهم تا این قشر بتوانند از امکانات ورزشی موجود به‌خوبی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شهاب‌زاده روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا اظهار کرد: حوزه ورزش و جوانان بسیار با اهمیت بوده و مسئولیت در این حوزه سنگین است و از این رو مباحث مطرح در نشست های مربوطه در راستای رسیدگی و رفع مشکلات و چالش‌ها بوده است.

وی افزود: موضوع ساماندهی ناجیان غریق از جمله این مباحث است که کمترین کوتاهی در آن می‌تواند منجر به داغدار شدن خانواده‌هایی شود که برای تفریح به آستارا سفر کرده و از شرایط شهرستان اطلاعی ندارند، از این رو باید این موضوع به درستی و حساسیت تدبیر شود.

فرماندار آستارا تاکید کرد: حتی افراد بومی هم در صورت بی‌توجهی در استفاده از دریا و رودخانه ممکن است دچار مشکل شوند. در سایر حوزه‌ها نیز شرایط مشابهی وجود دارد که باید از همه توان در راستای ساماندهی و مدیریت شرایط استفاده کرد ،بهره مندی مطلوب مردم از امکانات ضرورتی جدی است و آگاهی بخشی و آشنا کردن مردم با لزوم رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی باید مورد توجه قرارگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آستارا یک تیم فوتبال (شهرداری آستارا) در لیگ دسته اول دارد و هر ۱۵ روز یک میزبانی انجام می‌دهد، گفت : در جریان بازی ها و با توجه به امکانات موجود توان مدیریتی شهرستان در برگزاری مسابقه‌های سخت و سنگین به نمایش درمی آید.

به گزارش ایرنا، شهاب زاده با اشاره به حضور پنج ساله تیم فوتبال شهرداری آستارا در لیگ دسته اول، عنوان کرد: این نشان دهنده تلاش همه دست‌اندرکاران است.

وی در ادامه از تلاش‌های رئیس پیشین ورزش و جوانان تقدیر و ابراز امیدواری کرد که این مسیر در ادامه از سوی رئیس نیز جدید تداوم داشته باشد.

وی عنوان کرد: حدود یک دهه پیش آستارا فاقد امکاناتی مانند استخر بود و سه نفر از جوانانی که در آن دوره قصد رفتن به یکی از استخرهای تالش را داشتند ، در پی حادثه رانندگی جان خود را از دست دادند؛ اما امروز با تلاش دست‌اندرکاران امکانات خوبی اعم از دولتی و توسط بخش خصوصی در شهرستان ایجاد شده است و جوانان می توانند از آنها استفاده کنند، مسئولان نیز وظیفه دارند شرایط را بیش از پیش برای آنان فراهم نمایند.

فرماندار آستارا در ادامه با تاکید بر لزوم برگزاری نشستی با حضور مسئولان هیات‌های ورزشی شهرستان، تصریح کرد: انتظار می‌رود رئیس جدید اداره ورزش و جوانان در برنامه‌ریزی‌ها از وجود پیشکسوتان این حوزه بهره بگیرد.

وی با اشاره به تغییرها در سطوح مدیریتی شهرستان آستارا، گفت: چنین تغییر و تحول‌هایی امری عادی است که می‌تواند با خود افکار و برنامه‌های نو برای اداره‌ها، سازمان‌ها ونهادها به همراه داشته باشد.

"داریوش کرم‌زاده" در ادامه این آیین به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا معرفی و از خدمات وحید خاصی‌پور رئیس پیشین این اداره با اهدای لوحی تقدیر شد.

۲ هزار و ۲۲۵ ورزشکار سازماندهی شده در قالب ۴۵ هیات ورزشی در ۱۱ سالن ورزشی، یک استادیوم فوتبال، هفت زمین خاکی، هفت خانه ورزش روستا و ۵۷ باشگاه ورزشی خصوصی شهرستان آستارا فعالیت می‌کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر، در غربی‌ترین نقطه گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.