مشهد- ایرنا- ۴۴ طرح شهری با بیش از ۲ هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال اعتبار روز چهارشنبه طی مراسمی در کلانشهر مشهد بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار مشهد در این مراسم اظهار کرد: مجموعه ورزشی «شهید قربانی» بزرگترین طرحی است که امروز در محله «پنجتن» یکی از محلات پرجمعیت حاشیه شهر مشهد با حدود هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه‌ ساخته شده و امروز در اختیار ساکنان منطقه قرار می گیرد.

محمدرضا قلندر شریف افرود: مجموعه آبی شهید قربانی واقع در منطقه چهار شهرداری مشهد در زمینی به وسعت بیش از چهار هزار و ۶۰۰ مترمربع و با امکاناتی نظیر ۲ استخر مجزا برای استفاده همزمان بانوان و آقایان، استخر کودکان، سونای خشک و سونای بخار، جکوزی، لابی مجزا، رختکن و سرویس بهداشتی، بوفه، سالن بدن‌سازی و بخش‌های اداری ساخته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین امروز هشت طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی، ۱۰ طرح پیاده‌روسازی و مرمت و رفع عیوب جوی و جدول، چهار طرح مرمت نمای مسجد، ۶ طرح احداث و تعمیر سالن ورزشی سرپوشیده، سه طرح ارتقا و احیای بوستان‌های سطح منطقه، سه پروژه احداث و تجهیز زمین چمن مصنوعی روباز و ۹ پروژه در حوزه فرهنگی و احداث بوستان‌های محلی در منطقه چهار به بهره‌برداری رسید.

شهردار مشهد ادامه داد: رویکرد شورا و مدیریت شهری در این دوره اتمام طرح های کاربردی ویژه است که در این راستا فردا یک باب ایستگاه آتش نشانی در این کلانشهر افتتاح می شود.

قلندر افزود: بوستان بانوان با هفت هکتار مساحت در بلوار وکیل آباد و تقاطع چهارسطحی آزادگان از دیگر طرح هایی است که در روزهای پیش رو بهره برداری خواهد شد.

پیگیری سهمیه لیگ ۲ فوتبال برای مشهد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به عقب ماندگی در حوزه زیرساخت ورزشی اظهار کرد: در آینده نزدیک سهمیه لیگ ۲ فوتبال برای مشهد گرفته می‌شود و پیگیر اخذ سهمیه برای لیگ دسته یک فوتبال نیز هستیم.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: ورزشگاه ثامن نیز باید تجهیز شود، خبرهای خوشی برای ورزش مشهد خواهیم داشت.

وی با اشاره به وجود ۴۰۰ همت معوقات مالیاتی در کشور اضافه کرد: سامانه املاک و اسکان امور مالیاتی کشور، امروز به سمتی می‌رود که عدالت در اخذ مالیات عملیاتی شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام تلاش دشمن منتقل کردن پیام نادرست انفعال نظام در جهت حل مسائل مردم است، ما وظیفه داریم فعالیت‌های مختلف نظام را به مردم معرفی کنیم .

حجت الاسلام پژمانفر در خصوص ساماندهی حاشیه شهر مشهد نیز اظهار کرد: تعدادی از روستاهایی که سکونتگاه مردم مشهد نیز هستند، باید خدمات بگیرند، شاید مشکلات قانونی و زیرساختی و محدودیت امکانات باشد، اما شهرداری و شورا پذیرفته اند که پاسخگوی بخشی از مشکلات مناطق روستایی باشند.

وی گفت: امسال برای اولین بار از سهمیه خوردوهای «ون» در تهران کم و به سهیمه مشهد اضافه شده است، مسوولان این کلانشهر به کل کشور و زائران خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، شهر مشهد دارای ۱۳ منطقه شهری است. منطقه چهار واقع در شمال شرق مشهد دارای سه ناحیه و ۱۱ محله است، همچنین این منطقه پذیرای ۳۲ هزار اتباع خارجی دارای کارت اقامت است.

شهرداری منطقه چهار مشهد هزار و ۳۴۵ هکتار وسعت دارد که جمعیتی بالغ بر ۲۶۲ هزار نفر در قالب ۷۶ هزار و ۶۰۰ خانوار در آن ساکن هستند و سکونت ۱۹۵ نفر در هر هکتار این منطقه را به عنوان متراکم ترین منطقه شهرداری مشهد تبدیل کرده است.

این منطقه در سال ۱۳۷۳ تاسیس و از نظر جغرافیایی در شمال شرق مشهد واقع شده که از شمال به بلوار پنجتن و کشف رود، از شرق به بلوارهای شهید مفتح، امت، شهید آوینی و بزرگراه شهید بابانظر، از جنوب به تقاطع غیر همسطح شهید گمنام بلوارهای وحدت و مجلسی شرقی و از غرب نیز به بلوارهای طبرسی جنوبی، تقاطع غیر همسطح فجر و طبرسی شمالی محدود می‌شود.