مشهد- ایرنا- معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: طی یک سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار تماس از تماس های برقرار شده شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ منجر به انجام عملیات شد.

سرهنگ جواد جهانشیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز نیروی انتظامی افزود: از هفته فراجا در سال گذشته تا امروز ۱۳ مهر ماه و آغاز هفته فراجا بیش از پنج میلیون تماس با مرکز پلیس ۱۱۰ برقرار شد که حدود ۳۵ درصد این میزان منجر به عملیات شد.

وی اضافه کرد:نیروهای استان در حوزه های مختلف روزانه بیش از چهار هزار ماموریت را به مرکز فرویتهای پلیسی اعلام می کنند که از این میان تصادفات، نزاع و سرقت بیشترین فراوانی را به خود اختصاص می دهد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست امسال حدود ۲.۵ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش داشته است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: یک میلیون و ۴۰۰ هزار تماس از این تعداد درخواست ارشاد و راهنمایی بود، همچنین این مرکز درگیر تماس های مزاحمی است لذا خانواده ها باید به فرزندان خود آموزش دهند که از برقراری تماس مزاحمتی با این مرکز خودداری کنند.

جهانشیری تاکید کرد: پلیس از همه توان خود برای ارتقای احساس امنیت و مبارزه با عوامل ایجاد ناامنی در جامعه استفاده می کند که هوشیاری و همراهی شهروندان نیز در این مسیر می تواند یاریگر پلیس در انجام رسالت خود باشد.

۱۳ مهر ماه در تقویم ملی کشور روز نیروی انتظامی نامگذاری شده است.