قم - ایرنا - آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید درپیامی به همایش سالک الی الله بزرگداشت آیت الله ناصری که امروز درمرکز فقهی ائمه اطهار(ع)‌ قم درحال برگزاری است، تاکید کرد: فعالیت‌های خیریه ایشان در ساخت مدارس و مراکز درمانی و کمک به نیازمندان قابل توجه است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه در این پیام آمده‌است: جایگاه رفیع علم و علما در هیچ دین و آئینی همچون دین مبین اسلام مورد تأکید و توجه قرار نگرفته است و شاید یکی از اسرار این مسئله آن است که اندیشه و اثار دانشمندان به زمان حیات آنان اختصاص ندارد بلکه چه بسا تا هزاران سال پس از آن نیز باقی مانده و مورد استفاده دیگران قرار گیرد، چراغ هایی که زمین را روشن می‌سازد و رسالت پیامبران را ادامه می دهند.

پیام ادامه یافته‌است:‌ این همایش که به یادبود مرحوم آیت الله حاج شیخ محمدعلی ناصری اصفهانی(ره) برگزار گردیده در تجلیل از مقام علم و معنویت است. آن فقید سعید هم در مراتب علمی با حضور در درس بزرگان نجف همچون مرحوم امام خمینی و آیات عظام وقت(قدس الله اسرارهم جمیعا) و هم در مراتب معنوی با رسیدن به محضر سالکان و عارفان معظم( رضوان الله علیهم اجمعین)، به شخصیت تأثیرگذار تبدیل گردید و پس از طی مراتب تحصیل و تهذیب نیز با بازگشت به زادگاه خویش در ایران، به تربیت نفوس و تعلیم دروس و تبلیغ معارف اهل بیت (علیهم السلام) اهتمام ورزید.

در این پیام با اشاره به این که آیت الله ناصری دانشمندی آگاه و روحانی دلسوز در میان مردم و همراه با آنان بود،آمده‌است: فعالیت‌های خیریه ایشان در ساخت مدارس و مراکز درمانی و کمک به نیازمندان قابل توجه است.

پیام حاکیست: علاقه و عشق وافر ایشان به حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، نزد همراهان و علاقه‌مندان به ایشان، معروف و مشهور می‌باشد. اینجانب ضمن تسلیت مجدد به خاندان، بازماندگان، شاگردان و علاقه مندان خصوصا فرزندان آن مرحوم از خداوند متعال، علو درجات ایشان را خواستارم و از برگزارکنندگان این همایش تشکر و قدردانی می‌نمایم.

آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی، سال ۱۳۰۹ ‏هجری شمسی در شهر دولت‌‏آباد بُرخوار در ۱۰ کیلومتری شمال شهر اصفهان در خانواده‌‏ای مذهبی به دنیا آمد.

وی به‌عنوان استاد برجسته اخلاق و مدرس حوزه علمیه اصفهان، سالیان متمادی در مسجد کمرزرین این شهر به ترویج اسلام و معرفی امام زمان(عج) مشغول بود.

مرحوم آیت‌الله ناصری از عالمانی بود که هم در علم و فقاهت و هم در عرصه سلوک الی الله در زمره سرآمدان سالکان بود و در عرصه اجتماعی هم با اقشار مختلف جامعه ارتباط نزدیک و صمیمی برقرار می‌کرد.

ایشان فردی خودساخته و از خودگذشته، مُبلغی موفق و عارفی عامل بود و عرفای عامل بود.عارفی که صراط و راه سلوک خود را در بستر جامعه تعریف کرد و سیر الی الله را ادامه داد.

آیت‌الله ناصری چهارم شهریورماه ۱۴۰۱ در ۹۲ سالگی به علت کهولت سن در یکی از مراکز درمانی اصفهان دعوت حق را لبیک گفت و پیکرش در گلستان شهیدان این شهر به خاک سپرده شد.