خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: ظرفیت پست برق شهر "شاپور آباد" الیگودر با افزایش ۲ برابری به ۶۰ مگاولت رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا "مهران امیری" روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از این طرح افزود: این طرح با هزینه کرد ۴۵۰ میلیارد ریال در شهر شاپور آباد مرکز بخش بربرود غربی شهرستان الیگودرز اجرایی شده است.

وی ادامه داد: پاسخگویی به نیاز بار و تقویت شبکه فوق توزیع منطقه، تامین نیاز مصرف مشترکان، بهبود کیفیت برق و ایجاد زیر ساخت مناسب برای توسعه بخش های کشاورزی و معادن از ویژگی های فنی و اقتصادی این پروژه است که با پیگیری های مختلف محقق شد.

وی با بیان اینکه پست ۴۰۰ کیلوولت الیگودرز نیز در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تصریح کرد: برق رسانی به مناطق دوردست و محروم استان و بهبود ظرفیت های موجود در دستور کار قرار دارد.

امیری همچنین اضافه کرد: شبکه برق ۳۰۰ روستای این استان طی سال گذشته با اعتبار بیش از ۹۰ میلیارد تومان بهسازی و سال ۱۴۰۰ و پارسال به ترتیب یکهزار و ۳۰۸ و ۷۰۰ دستگاه پنل خورشیدی به عشایر لرستان تحویل شد.

بخش بربرود غربی از ۲ دهستان دهستان بربرود غربی و فرسش تشکیل شده است و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت دارد.

بیش از ۶۰۰ هزار مشترک از خدمات شرکت توزیع برق لرستان بهره مند هستند.