تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

همدان- ایرنا- سه مدرسه روز پنجشنبه با حضور استاندار همدان، رییس سازمان نوسازی مدارس کشور, خیّر مدرسه ساز دکتر انواری و جمعی از مسئولان در همدان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان در حاشیه این ایین به خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از مجموع سه مدرسه افتتاح شده امروز ۲ مدرسه خیرساز است افزود: مدرسه خیری دکتر انواری همدانی (حیات طیبه ابن سینا) با ۲۴ کلاس و اتاق در زیر بنای ۲ هزار و ۲۸۵ متر مربع ساخته شده است.

"حمید شیرازیانی" افزود: برای اجرای این طرح ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: همچنین مدرسه مشارکتی زنده‌ یاد احمد ترکمان در شهرک مدنی با ۲۰ کلاس درس در ۲ طبقه احداث شده است و با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

شیرازیانی گفت: این مدرسه هزار و ۶۰۰ متر مربع زیر بنا دارد که ۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ توسط خیر مرحوم بانو عذری موسی‌پور پرداخت و این مدرسه به نام همسرشان زنده‌یاد احمد ترکمان نام‌گذاری شده‌ است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین مدرسه ۲۰ کلاسه شهید صلاح پور میدانی امروز با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا؛ به نیابت از خیّر بزرگوار شادروان "محمد انواری‌همدانی" ۹ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌های مختلف کشور همچون همدان، سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد و کردستان در دست احداث است که طبق اعلام سازمان نوسازی مدارس کشور تا پایان مهرماه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

از این تعداد ۲ پروژه در استان همدان احداث شده که روز گذشته هنرستان خیری آیت‌الله انواری‌همدانی در ملایر افتتاح شد.