علی مراد صحرایی روز پنجشنبه در حاشیه دیدار با آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در ساری در گفت و گو با خبرنگاران، از ساخت پنج هزار و ۸۰۰ مدرسه در ۲ سال گذشته در کشور خبر داد و افزود: روند افزایش فضای آموزشی کشور به ویژه برای تک شیفت و تک نوبته شدن مدارس با جدیت ادامه دارد.
وی با اشاره به فعالیت ۵۰۰ مدرسه یک دانش آموز در کشور، ادامه داد: در برخی از نقاط کشور که تغییرات جمعیتی به سبب حاشیه نشینی و مهاجرت در آن نقاط زیاد است، تعداد مدارس باید بیشتر شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امور فوریتی در کشور بسیار است، گفت: آموزش یکی از مهمترین امور فوریتی در کشور است که بر پایه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید اجرایی شود.
صحرایی، سند راهبردی آموزش و پرورش را مبنای ارزیابی همه اعضای کادر آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: تربیت معلم برای آموزش و پرورش اولویت اصلی است.
وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از سند بنیادین آموزش و پرورش اصول است و قابل تغییر نیست، اما در برخی موارد اصلاحات و بازبینی آن انجام شده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سه هزار مدرسه به عنوان مدارس الگوی سند تحول بنیادین در کشور شناسایی شده است، افزود: این تعداد مدارس به تدریج بیشتر میشود.
وی با تاکید بر اینکه هیچ دانش آموزی در هیچ نقطه از کشور از آموزش محروم نیست، تصریح کرد: دسترسی دانش آموزان به کلاس درس و محتواهای آموزشی در همه کشور وجود دارد.
صحرایی در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به گلایه مندی برخی از معلمان نسبت به اجرای طرح رتبه بندی نیز ادامه داد: اعتراض در آیین نامه رتبه بندی پیش بینی شده و رسیدگی به آن طبق برنامه زمانبندی به خوبی در حال انجام است و ما در مرحله اعمال رسیدگی به اعتراضها هستیم.
به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش به منظور حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان و بررسی وضعیت تحصیل دانش آموزان و فعالیت معلمان در قالب سفر ۲ روزه به مازندران سفر کرده است.
مازندران بیش از نیم میلیون دانش آموز دارد که در سه هزارو ۹۰۰ مدرسه تحصیل می کنند.
آموزش و پرورش مازندران دارای ۳۷ هزار و ۴۰۰ نیروی انسانی است که از این تعداد ۲۴ هزار و ۳۰۰ نفر معلم و بقیه در مجموعه اداری و خدماتی هستند.