بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: پلیس جزو نخستین مراکزی بوده که مردم در مشکلات به آن مراجعه می‌کنند و این مساله نشان از اعتماد عمومی به این نیروی تاثیرگذار در جامعه است.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز پنجشنبه به مناسبت هفته نیروی انتظامی با حضور در ستاد فرماندهی انتظامی هرمزگان، ضمن دیدار با سردار علی اکبر جاویدان افزود: نظم و انضباط و امنیت حاکم بر جامعه، مرهون تلاش‌های نیروهای خدوم انتظامی است‌.

وی ادامه داد: باب شهادت در فراجا هنوز بسته نشده و پلیس برای تامین امنیت جامعه فرزندان برومندش را تقدیم می‌کند.

استاندار هرمزگان در این دیدار با اهدای لوحی از زحمات سردار فرماندهی انتظامی استان هرمزگان قدردانی کرد.

امسال ۱۳تا ۱۹ مهرماه ۱۴۰۲ با شعار «شهروند قانون مدار، پلیس خدمتگزار» به عنوان هفته فراجا نامگذاری شده است.

سرهنگ دوم «سعید پناهی» فرمانده عملیات یگان امداد بندرعباس هفتم مهرماه امسال در عملیات تعقیب و گریز قاچاقچیان به شهادت رسید.

از ابتدای سال‌جاری تاکنون این پنجمین شهید فراجا در هرمزگان است که در درگیری با قاچاقچیان جان خود را از دست می دهد.

سرهنگ شهید «مسعود پرکاس» رییس اداره مبارزه با مواد مخدر مرزبانی هرمزگان شامگاه روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، در درگیری با باند اشرار در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس بر اثر اصابت گلوله قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید.

شهید سرگرد «سعید مریدی» رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان نیز ۲۱ فروردین ماه امسال در درگیری با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید و سومین شهید نیروی انتظامی و مرزبانی استان هرمزگان سرگرد شهید «محمدرضا اسدالهی» فرمانده پاسگاه انتظامی چارک شهرستان بندرلنگه است که ۲۱ اردیبهشت ماه امسال در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید.

شهید ستواندوم «علی اولاد حسین‌زاده» اهل استان فارس نیز ۲۱ شهریورماه امسال، در سانحه‌ای حین تعقیب و درگیری با قاچاقچیان در منطقه سیریک به شدت مجروح و ساعتی بعد آسمانی شد.

شهید ستوان سوم «رضا احترامی» مامور جمعی یگان ویژه ۲۶ اردیبهشت ماه پارسال در درگیری با قاچاقچیان سوخت، شهید استوار یکم «رحیم قاسمی شیری» از ماموران فراجا استان اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ در جریان درگیری با قاچاقچیان مسلح مواد مخدر در منطقه حاجی‌آباد و شهید «سیروس میرحسینی» از کارکنان نیروی انتظامی هرمزگان است که مرداد سال گذشته در جریان درگیری و تعقیب و گریز با قاچاقچیان در منطقه حاجی‌آباد به شهادت رسیدند.