خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت ارتباط هنر با هویت و تاریخ کشور گفت: سرچشمه و ریشه هنر و موسیقی مقاومت به حقیقت، ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی است.

به گزارش ایرنا، فرهاد زیویار عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار، نوای‌مهر گفت: هنرمندانی که در حوزه مقاومت نقش آفرینی کرده‌اند در کار و هنرشان صداقت، عشق و ازخودگذشتگی اهمیت و نقش اساسی داشته است.

وی با بیان اینکه ریشه و مبنای هنر اهمیت زیادی دارد، گفت: محتوای هنر فراتر از صُوَر و صورت های ظاهری است و اگر هنر به هویت و ریشه های تاریخی جامعه توجه نکند، در سقوط همان جامعه اثر بسیار خواهد داشت.
استاندار لرستان بیان کرد: ارتباط با مخاطب واثرگذاری بر لایه‌های عمیق مغز و سوق دادن آن در رسیدن به تفکر تعقلی عمیق، اصلی ترین کارکرد هنر و موسیقی است.
وی افزود: موسیقی و هنر یک ابزار است که هرچقدر با فداکاری، ایثار و ازخودگذشتگی انسان همراه باشد اثرگذاری آن متفاوت خواهد بود. موسیقی یک پیوست به شمار می رود که از انسان جداشدنی نیست.

آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره بین‌المللی موسیقی نوای مهر امروز در خرم آباد برگزار شد.

در بخش نغمه‌های ایثار از محمد میرزاوندی آهنگساز و خواننده سرود حماسی "دایه‌دایه" و با فرا خواندن فرزند زنده یاد "عیسی سپه‌ونی" از خدمات این هنرمند فقید حوزه انقلاب و دفاع مقدس تجلیل شد.