شهرری - ایرنا - امامان جمعه شهرستانهای استان تهران در خطبه های نمازجمعه این هفته از خدمات نیروی انتظامی (فراجا ) قدردانی کردند و مدافعان امنیت را مظهر اقتدار و مایه رأفت و رحمت برای مردم ایران دانستند.

به گزارش ایرنا، امام جمعه پردیس در خطبه های نمازجمعه این هفته گفت: شعار امسال هفته نیروی انتظامی شهروند قانون مدار، پلیس خدمتگزار یاد آور نعمت و موهبت عظیم امنیت در ایران اسلامی که توسط نیروی انتظامی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پردیس اظهار داشت: از تمام زحمات نیروی انتظامی در کشور و استان و شهرستان که برای برقراری امنیت از جان گذشته‌اند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ضمن گرامیداشت ۱۵ مهر؛ روز ملی روستا و عشایر خاطرنشان کرد: عشایر در اقتصاد و امنیت کشور موثر هستند و یکی از افتخارات آنها تقدیم ۱۱ هزار و ۲۰۰ شهید در دفاع از مرزهای سیاسی و فرهنگی است .

امام جمعه پردیس ادامه داد: عشایر در پدافند غیرعامل در مناطق مرزی و دورافتاده برای افزایش امنیت کشور نقش مؤثری دارند و میراث‌داران و حافظان مواریث کهن، آداب و رسوم و سنن کشور هستند.

امام جمعه قرچک: نیروی انتظامی مقبول و محبوب امت حزب الله است

امام جمعه قرچک گفت: نیروی خدوم انتظامی مقبول و محبوب امت حزب الله است و تلاش های این عزیزان باعث شده تا امنیت پایدار در کشور ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه های این هفته نما زجمعه قرچک با تبریک فرا رسیدن هفته فراجا گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار و مایه رأفت و رحمت برای مردم ایران است از این رو مردم همواره این نیروی خدوم را مأمن و پناهگاه خود می دانند.

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی حافظ جان، مال، ناموس، دین و عقیده مردم است، حمایت و تقویت پلیس، حمایت و تقویت امنیت کشور است.

امام جمعه قرچک امنیت را مهمترین اصل برای پیشرفت کشور اعلام کرد و افزود: امنیت مقدمه سلامت و رشد و پیشرفت جامعه اسلامی است، توسعه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، اقتصادی بدون امنیت معنی ندارد.

اسماعیلی با اشاره به ولایت مداری نیروی های خدوم انتظامی اشاره و تصریح کرد: افتخار نیروی انتظامی این است که سرباز ولایت بوده و متکی به ایمان و مبتنی بر منویات فرمانده الهی و حسینی است، مجری دستورات و اوامری که نشأت گرفته از قرآن و اسلام بوده و هدفش حاکمیت ارزشهاست، حفاظت از مقدسات است.

نیروی انتظامی با اقتدار از امنیت کشور دفاع می کند

امام جمعه موقت ورامین گفت: نیروی انتظامی با تلاش شبانه روزی و ایثارو از خودگذشتگی، از امنیت کشور دفاع می کند تا دشمن به خواسته خود در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی دست نیابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته ورامین با گرامیداشت فرارسیدن هفته فراجا اظهارداشت: امروزپلیس مقتدر، خار چشم دشمن شده و فرزندان ایران اسلامی در لباس مقدس پلیس ثابت کرده اند که برای دفاع از امنیت کشور، از جان خود نیز می گذرند که تقدیم بیش از ۵۰ شهید از ابتدای امسال، این مهم را ثابت می کند.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به تحریم سردار القاصی مهر فرمانده انتظامی شرق استان تهران از سوی آمریکا گفت: این مدال پرافتخار را به این فرمانده سلحشور تبریک عرض می‌کنیم و قطعا این اقدام، این فرمانده شجاع را بیش از پیش در خدمت رسانی به مردم با انگیزه می کند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه ورامین با بیان اینکه مساجد باید به عنوان سنگرهای تبلیغی و دینی در حوزه‌های فرهنگی معرفی شود گفت: مؤمنین و متدینین از تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر خسته نشوند و دستگاه‌های متولی باید مطابق قانون خدا و شرع مقدس با متخلفان برخورد کنند که در این حوزه متأسفانه ضعیف هستیم.