ارومیه - ایرنا - فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: مردم یکی از مهم‌ترین ارکان اساسی در حفظ امنیت جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار رحیم جهانبخش روز جمعه در دیدار با امام جمعه ارومیه به مناسبت گرامیداشت هفته انتظامی، راهبرد اصلی فرماندهی انتظامی کشور را مردم محوری عنوان و اظهار کرد: شعار هفته انتظامی با عنوان «شهروند قانونمدار، پلیس خدمتگزار» نشان از عمق نگاه پلیس به حقوق شهروندی و توجه به مطالبات مردمی است.


وی گفت: امروز مردم مهمترین رکن در حمایت از پلیس هستند و نقش اصلی را در ایجاد امنیت پایدار کشور ایفا می‌کنند.

سردار جهانبخش ضمن تبریک این هفته به نیروهای امنیت بخش جامعه گفت: هفته انتظامی منتسب به همه همکارانم است که خالصانه، مجاهدانه و خستگی ناپذیر با تحمل همه نابرابری‌ها، مشکلات و کاستی‌ها برای دفاع از حریم نظم و امنیت تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه پلیس مظهر اقتدار است افزود: بر همین اساس در مواجهه با افرادی که به دنبال خدشه‌دار کردن امنیت مردم هستند با قاطعیت و برابر قانون برخورد می‌کند و نمونه آن برخورد با اراذل و اوباش است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در این دیدار که فرماندهان انتظامی و مرزبانی استان حضور داشتند گفت: مردم قدردان تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس در برقراری امنیت هستند و نیت پلیس در برقراری امنیت اجتماعی، یک نیت قربه الی الله است و بر همین اساس نیاز مردم به پلیس یکی از نعمات بزرگ الهی است و ثواب اخروی و دنیوی دارد.


حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به لزوم توجه به امنیت روانی میان جوانان در مبارزه با جرایم مواد مخدر، اراذل و اوباش گفت: کارکنان انتظامی با جان و خون خود از امنیت و آرامش این کشور دفاع می کنند.

وی افزود: امروز کارکنان انتظامی در خط ولایت فقیه حرکت می‌کنند و با روحیه ولایتمداری و ولایت پذیری، فرامین رهبری معظم انقلاب را در حوزه های ماموریتی به نحو شایسته اجرا و جامعه عمل پوشانده‌اند.


وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مدافع وطن و امنیت ایران اسلامی گفت: هفته انتظامی فرصتی است تا از تلاشگران عرصه نظم و امنیت تشکر کنیم چراکه این نیرو در تمامی صحنه‌ها و حوادث اجتماعی و امنیتی حضور به موقع و مستمر دارد.
به گزارش ایرنا، از ۱۳ تا ۱۹ مهر ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.