گناوه - ایرنا - امام جمعه گناوه گفت: نیروی انتظامی با حضور مقتدرانه در خط مقدم دفاع از ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است و از این بابت از پلیس شهرستان گناوه قدردانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز شنبه در مراسم صبحگاه مشترک هفته انتظامی در فرماندهی انتظامی این شهرستان اظهار کرد: نیروی انتظامی نقش برجسته ای در برهه های حساس انقلاب داشته و به تعبیر فرمانده کل قوا یکی از ستون های استوار امنیت است.

وی گفت: امنیت یکی از مهم‌ترین مولفه‌های سلامت توسعه است و اگر بخواهیم به توسعه پایدار و پیشرفت‌های روزافزون دست یابیم باید شاخصه‌های امنیتی را ارتقا دهیم.

وی افزود: اگر بخواهیم نقش نیروی انتظامی در چهار دهه از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیان کنیم، جان برکفی و ایثارگری این عزیزان بخوبی در جامعه اسلامی مشهود و ملموس است.

امام جمعه گناوه ادامه داد: مسئولیت و وظیفه نیروی انتظامی به تعبیر رهبری ایجاد امنیت است که امروز می بینیم این نیرو با تقدیم شهدای گلگون کفن همواره برای حفاظت و ایجاد امنیت همت و تلاش می کند که به شهادت رسیدن بیش از ۵۰ نفر از این عزیزان در این مسیر در سال جاری گواه بر این مدعاست.

وی گفت: تعامل نیروی انتظامی در عرصه های مختلف بخوبی نمایان بوده که ایام کرونا و نقش بی بدیل در اربعین حسینی امسال نمونه‌ای از آن است.

رکنی حسینی تصریح کرد: نیروی انتظامی برای آنکه بتواند به نحو احسن به وظایف خود عمل کند باید از جدیدترین ابزارها و وسایل سخت افزاری و نرم افزاری با آموزش های میدانی بهره مند شود که در این زمینه نیازمند کمک و مساعدت است.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت هفته فراجا، گفت: این هفته فرصت مناسبی برای گرامیداشت و تکریم و یاد و خاطره شهدای والامقام فراجا است که فداکارانه برای امنیت و آرامش هموطنان تلاش می کنند.

فرماندار گناوه اظهار کرد: امنیت و سلامت ۲ نعمت بزرگ برای جامعه است و برای ایجاد و برقراری آن در جامعه باید ایثار و فداکاری کرد و در این راه با اخلاص و اقتدار و تبعیت پذیری از آرمان‌های انقلاب گام برداشت.

محمدتقی صفری گفت: جوهره وجودی نیروی انتظامی سرشار از ایثار و فداکاری و خدمتگزاری به مردم و تبعیت پذیری از فرمانده کل قوا است.

وی افزود: امروز نیروی انتظامی با شجاعت و اقتدار و جان نثاری از آرمان‌های انقلاب و نظام دفاع و در راه اقتدار کشور مجدانه گام برمی دارد.

فرماندار گناوه بیان داشت: روحیه خوب و شهادت طلبی نیروهای انتظامی برای ایجاد آرامش در جامعه، بی نظیر و مثال زدنی است و اراده ای مضاعف به مدیران و مسئولان برای خدمت به مردم می‌دهد.

وی تصریح کرد: با تعامل شورای تامین، اداری، نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و مشارکت و همراهی مردم امنیت خوبی در سطح شهرستان برقرار و ایجاد شده است.

فرمانده انتظامی گناوه گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مقتدر و با صلابت و شجاع هستند و اوج اقتدار آن در جریان اتفاقات سال گذشته بخوبی هویدا و آشکار بود که با تعامل و همدلی بسیج و سپاه و همراهی مردم مقتدرانه از دستاوردهای انقلاب دفاع کردند.

سرهنگ حسن غضنفری با بیان اینکه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی افتخار دارد که در سال جاری بیش از ۵۰ شهید تقدیم به نظام و انقلاب کرده است، افزود: در مجموعه نیروی انتظامی و دریابانی این شهرستان ۱۷ شهید تقدیم میهن و انقلاب شده است و مایه مباهات و افتخار بوده و باید به خانواده‌های آنها تکریم کنیم.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی این شهرستان در شش ماه اول امسال در حوزه‌های مختلف عملکرد چشمگیری داشته و از برترین‌های استان بوشهر در بخش‌های کشف سرقت، موادمخدر و توزیع کنندگان آن بشمار می‌آید که این موفقیت حاصل همکاری همه جانبه شورای تامین، اداری و همراهی و مشارکت اصناف و بقیه اقشار مردم است.

فرمانده انتظامی گناوه گفت: در هفته نیروی انتظامی امسال که با شعار " شهروند قانون مدار، پلیس خدمتگزار" نامگذاری شده در این شهرستان ۲۰ برنامه شاخص پیش بینی شده است.

در این مراسم نمایشگاه نیروی انتظامی برپا و در پایان از تعدادی کارکنان ساعی نیروی انتظامی، بازنشستگان و خانواده‌های معظم شهدای نیروی انتظامی تجلیل شد.