کاشان - ایرنا- فرماندار اردستان گفت:طرح ساخت مسکن کریمان شهر اردستان که به دلیل نبود کارگر و پاره ای مشکلات چندین ماه با وقفه مواجه شده بود با پیگیری های انجام شده دوباره راه اندازی شد.

سید محمد هادی احمدی طبا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرناافزود: طرح ۲۲۰ واحدی شهر اردستان ۶ ماه بود که‌ تعطیل شده بود ،با برگزاری نشست های هیات مدیره انجمن خیران مسکن ساز شهرستان در ماه جاری دوباره راه اندازی و تا کنون بالغ بر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بابیان اینکه‌ در مجموع طرح ۳۵۲ واحدی مسکن کریمان در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تصریح کرد:عملیات احداث طرح ۲۲۰ واحدی مسکن کریمان اردستان از زمستان سال ۱۴۰۰ آغاز شده ولی به دلیل اجراج کارکران غیر ایرانی از این طرح، پیشرفت لازم را نداشته تلاش شد، با جایگزینی کارگر ایرانی مشکل برطرف شود.

فرماندار اردستان بیان کرد: پیگیر حل مشکل پرداخت تسهیلات طرح های مسکن کریمان شهرستان هستیم و در این ارتباط تا کنون تسهیلات طرح ۲۴ واحدی مسکن کریمان مهاباد و ۱۴ واحدی کمیته امداد زواره پرداخت شده، تسهیلات مسکن کریمان شهر اردستان پرداخت نشده مشکلاتی دارد که در حال برطرف کردن آنها می باشیم.

احمدی طبا اضافه کرد: میزان‌تسهیلات در نظر گرفته شده برای هر واحد از مسکن کریمان اردستان ۲۰۰ میلیون تومان با کارمزد پنج درصد است که با پرداخت آن سرعت پیشرفت کار افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد:همچنین با برنامه ریزی های انجام شده و جذب کمک های نیکوکاران و واحد های صنعتی شهرستان ادامه عملیات ساخت این طرح باسرعت بیشتری به پیش خواهد رفت و امیدواریم بتون ریزی و سفتکاری آن تا پایان سال جاری به پایان برسد.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.