تهران بزرگ - ایرنا - شهردار تهران با بیان اینکه سالانه ۶۰۰ هزار تُن آسفالت در معابر پایتخت ریخته می‌شد، گفت: از ابتدای سال تاکنون یک میلیون تُن آسفالت ریزی در سطح شهر تهران انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی در هفتاد و پنجمین رویداد شنبه‌های امید و افتخار و در مراسم افتتاح فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی در جنوب غرب تهران افزود: میانگین سالانه آسفالت ریزی ۶۰۰ هزار تن بود اما امسال باید بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن آسفالت ریزی شود.

وی افزود: یکی از ویژگی‌هایی که در مسیر مدیریت شهری ششم رقم خورد این بود که از کل به جزء برسیم و بعد با استفاده از مدیریت مشارکتی موضوعات را پیش ببریم.

زاکانی اظهار کرد: چند پروژه بزرگ در حوزه عمرانی داریم که یک حوزه ناظر بر حوزه نگهداشت است و امروز ۵۳۰ کیلومتر آبراه داریم که بخشی از آن به فرسودگی رفته و باید نوسازی شود که کار آن آغاز شده است.

وی افزود: همچنین ۸۰۰ پل داریم که بخشی از آن نیاز به استحکام دارد که اقدام لازم در حال انجام است.

زاکانی این را هم گفت در شورای چهارم کار بزرگی انجام شد و امروز پروژه انتهای مسیر یادگار امام و افتتاح بزرگراه شهید بروجردی در امتداد آن در دستور کار است تا رینگ تهران را تکمیل و امیدواریم تا ۲۲ بهمن انجام شود.

شهردار تهران ادامه داد: ۹.۲ کیلومتر از ۱۵ کیلومتر آزادراه شهید شوشتری هم تا پایان سال افتتاح می شود که این قطعه ۱.۵ درصد کل ترافیک تهران را شامل می شود.

معارضان؛ مشکلی مهم در پروژه های بزرگراهی

به گفته زاکانی، مشکل بزرگ ما در پروژه های بزرگراهی رفع مساله معارضان بوده که کار در حال انجام است و از یاد نبریم که کنارگذرهای آزادگان هم در دستور کار قرار گرفته تا این بزرگراه سر و سامان بگیرد.

وی تصریح کرد: ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی هم قرار است امسال انجام شود که به صورت تونل ۲ طرفه از میدان سپاه آغاز می شود.

شهردار تهران ادامه داد: روزانه ۱۲ میلیون لیتر مصرف بنزین تهران است که با اصلاح ۹۸ تقاطع یک میلیون لیتر از مصرف بنزین کم می شود؛ ما مسیر خدمت را بدون توجه به طعنه زنان و با توکل به خدا ادامه می دهیم.

وی این را هم گفت: مسیر شورای ششم مسیری است که با پایان کار، تهران پیشرفت همه جانبه را تجربه کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: کارگاه انتهای مسیر یادگار امام و بزرگراه شهید بروجردی جمع شده بود اما در دوره جدید این پروژه ها کلید خورد و امیدواریم فاز دوم این پروژه تا ۲۲ بهمن افتتاح و به میدان فتح متصل شود.

مهدی چمران همچنین بر تکمیل خطوط مترو و افزایش ناوگان اتوبوس تاکید کرد.

شن چاله های منطقه ۱۸ به تفرجگاه تبدیل می شود

زاکانی همچنین در جمع خبرنگاران در خصوص شن‌چاله‌ها گفت: امسال شن‌چاله‌های منطقه ۱۸ را تحویل می‌گیریم که کار بزرگی است.

وی ادامه داد:‌ شن‌چاله‌ها به مکان تفرج‌گاهی برای تهران تبدیل می‌شود و برای اجرای این کار مسابقاتی گذاشته می‌شود تا بتوانیم بهترین کار را ارائه کنیم.

زاکانی با تاکید بر ایجاد عدالت شهری میان جنوب و شمال تهران در دوره جدید مدیریت شهری اضافه کرد: این فاصله میان نقاط شمالی و جنوبی پایتخت کاهش یافته است.

چرا طرح شهید بروجردی ۱۳ سال طول کشید؟

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این مراسم گفت: موضوع ترافیک مهم است و نمی شود از آن غافل بود؛ در ۲ دسته پروژه ها را تقسیم بندی کردیم یکی در کوچک مقیاس و دیگری کلان پروژه ها و بزرگراهی شهر تهران است.

هادی حق بین افزود: پروژه بروجردی یکی از این کلان پروژه ها است و این بزرگراه به یادگار امام می رسد و ۳.۷ کیلومتر در فاز اول تکمیل شد؛ به گفته حق بین، ۱۳ سال این پروژه طول کشید که به دلیل وجود معارض بود اما شهرداری در دوره جدید اقدام به رفع معارض کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این فاز از پروژه شهید بروجردی ۱۴۴۰ قطعه شمع گذاری و ۱۴۵ هزار متر خاک ریزی انجام شد و از قرارگاه خاتم الانبیا تشکر می کنیم.

قرارگاه خاتم ۹۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور ساخته است

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا هم در این مراسم گفت: این قرارگاه بیش از ۹۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور ساخته و این پروژه هم به دست کارکنان این قرارگاه ساخته شده است.

وی افزود: به دلیل وجود معارضان ملکی در سال های قبل، این پروژه ناتمام مانده بود اما در دوره جدید شهرداری، این کار مهم انجام شد.

سردار عبدالرضا عابد افزود: قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان بازوی اجرایی دولت و شهرداری های مختلف از جمله تهران است و پروژه های صدر، شهید حکیم و احداث خط ۹ و ۱۰ تهران و... را تاکنون انجام داده است.

به گزارش ایرنا در این مراسم از خانواده شهید بروجردی تجلیل شد.