کاشان - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: تجهیزات جدید از محل اعتبارات ملی برای محیط بانان شهرستان تامین شد.

الهیار دولتخواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس این ابلاغ اعتبار، ملزومات مورد نیاز محیط بانان از جمله کوله پشتی، کفش کوهنوردی، کفش فرم و لباس گرم تهیه شد.

وی اظهار کرد:این اقلام شهریور ماه امسال بین محیط بانان کاشان توزیع شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان همچنین به اختصاص اعتبارات شهرستانی سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: براساس ابلاغ اعتبار شهرستانی ۳۵ میلیارد ریال سهم حفاظت محیط زیست کاشان شد.

دولتخواه ادامه داد: براساس این ابلاغ اعتبار و مجوزهای قانونی، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مکلف به هزینه کرد این اعتبار در حوزه آزمایشگاه، احیای زیستگاه‌ها و مناطق، ساختمان‌های اداری و تجهیزات مورد نیاز، ساخت و ساز و تعمیر، مرمت، بازسازی و تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی است.

وی با اشاره به رشد ۳۰ درصدی تخصیص اعتبارات شهرستانی به حفاظت محیط زیست کاشان نسبت به سنوات گذشته گفت: با وجود رشد اعتبارات نسبت به سال گذشته، این تخصیص فقط درصدی از نیاز واقعی شهرستان را رفع می‌کند.
وی اضافه کرد: با توجه به وسعت و گستردگی حوزه فعالیت حفاظت محیط زیست کاشان همچنین حجم بالای تکالیف ابلاغی به حوزه محیط زیست می‌طلبد مسئولان نگاه ویژه‌تری نسبت به این حوزه داشته باشند.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.