زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: زنجان با حداقل دمای هوای چهار درجه سانتیگراد، به عنوان سومین مرکز استان خنک کشور طی شبانه روز گذشته به ثبت رسید.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد است، افزود: شرایط جوی استان برای امروز پایدار پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: از فردا / دوشنبه / پایداری وضعیت جوی کاهش یافته و سرعت وزش باد نیز با افزایش تدریجی به آستانه نسبتا شدید خواهد رسید.

سلطانی یادآورشد: روز سه شنبه هفته جاری سامانه بارشی وارد استان می شود که این سامانه تا روز پنجشنبه فعال و موجب رگبار باران و رعد و برق خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا روز چهارشنبه نوسانات دمایی در استان جزئی خواهد بود، ادامه داد: روز پنجشنبه دمای هوا در اغلب مناطق استان به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

سلطانی دمای هوای فعلی زنجان را ۱۲ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان چهار و ۲۹ درجه، ابهر هشت و ۲۵ درجه، خرمدره هشت و ۲۴ درجه، آببر ۱۵ و ۲۸ درجه، سلطانیه ۶ و ۲۴ درجه، قیدار ۹ و ۲۳ درجه و ماهنشان هشت و ۲۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.