لارستان -ایرنا-مانور مدیریت صحنه خودکشی با حضور دستگاه‌های متولی در مدیریت بحران لارستان برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی فرمانداری ویژه لارستان روز یکشنبه در حاشیه برگزاری مانور مدیریت صحنه خودکشی در بوستان نخل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن قدردانی از حضور دستگاههای امداد رسان شهرستان گفت: موضوع خودکشی یکی از موضوعات حائز اهمیت در بحث آسیب‌های اجتماعی است و آگاهی و اطلاع رسانی به جامعه هدف به ویژه دانش آموزان ، به عنوان فردا سازهای ایران اسلامی مساله بسیار مهم و اصولی است.

احمد علمدار با اشاره به اینکه خودکشی جزء پنج آسیب برتر شهرستان در سال ۱۴۰۲ است، آن را حاصل عوامل پیچیده زیستی، روانی، اجتماعی و فرهنگی برشمرد و مواردی چون افسردگی، غم و نا امیدی، اختلافات حاد خانوادگی، اعتیاد به مواد مخدر، روابط عاطفی و مشکلات تحصیلی را از مهمترین عوامل بروز خودکشی دانست و بر حمایت‌های اجتماعی، لزوم پایبندی به اعتقادات مذهبی و برقراری روابط یاری بخش با افراد دارای افکار خودکشی تاکید کرد.

وی، بررسی دقیق این آسیب ،میزان فراوانی و تحلیل علت آن را امری ضروری دانست و خواستار آموزش توام با پژوهش و تحقیق به صورت علت یابی و مطالعه موردی در این زمینه شد.

علمدار ادامه داد: درآینده‌ای نزدیک موضوع خودکشی به صورت علمی و عملیاتی در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی از تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان درخواست کرد که با دقت خاص و حساسیت پیرامون کاهش این آسیب در سطح شهرستان گام بردارند و تمام تلاش خود را در این راه بکار گیرند.

علمدار در ادامه ،لزوم مداخلات موثر و فوری در این موضوع را ضروری دانست و بر رصد و پیگیری وضعیت مراجعین ، به ویژه پس ازاقدام به خودکشی تاکید کرد.

معاون فرمانداری ویژه لارستان گفت: اجرای برنامه های پیشگیرانه با رویکرد آموزش محور با جامعه هدف جوانان و نوجوانان باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، این مانور با حضورنیروهای انتظامی، اورژانس، آتش نشانی و بهزیستی و اورژانس اجتماعی برگزار شد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.