به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، نمایشگاه مدیکال هند یکی از بزرگ ترین و معتبرترین نمایشگاههای تجهیزات پزشکی در سطح جهان است. فعالان مطرح دنیا در حوزه تجهیزات پزشکی و بیمارستانی در این نمایشگاه شرکت می کنند.
نمایشگاه تجهیزات پزشکی هند امسال در سی و چهارمین دوره خود، میزبان محصولات و دستاوردهای شرکتهای مختلف در حوزههای تخصصی تجهیزات پزشکی، تجهیزات و خدمات بیمارستانی و کلینیکی از بیش از ۲۰ کشور جهان است.
در این دوره از نمایشگاه بیش از ۳۳۰ شرکت اروپایی و آسیایی حضور دارند. پیشبینی میشود ۳۰ هزار نفر از آخرین دستاوردهای این شرکتها از کشورهای مختلف بازدید کنند.
علت استقبال بینظیر شرکتها از نمایشگاه مدیکال هند، بازار آماده و اشباع نشدنی این کشور است. هند امروز دوره گذار به مدرنیته را در حوزه بهداشت طی میکند و با توجه به جمعیت بالا و افزایش آگاهی مردم این کشور نسبت به حفظ سلامتی و بهداشت، بازار خوبی برای فروش تجهیزات پزشکی و بیمارستانی به شمار میرود.
کشورهایی مانند آمریکا، سنگاپور و فرانسه بیشترین صادرات تجهیزات پزشکی و بیمارستانی را به هند دارند. شرکتهای مختلف از این کشورها با صادرات یا حضور در شهرکهای صنعتی هند در ایالات هاریانا، دهلی، گجورات، تامیلنادو و کارناتاکا در حال استفاده از این ظرفیت بزرگو ارزآوری برای کشورهای خود هستند.
حجم ۱۹۴ میلیاردی صنعت مراقبت های بهداشتی در هند و همچنین اقتصاد بزرگ این کشور با ۲.۷۸ تریلیون دلار، انگیزه مهمی برای ورود به این بازار است.بیش از ۷۰ درصد تجهیزات پزشکی این کشور وارداتی است. باتوجه به اینکه تمام محصولات حوزه تجهیزات پزشکی کشورمان دارای استانداردهای بین المللی است، شرکت های ایرانی می توانند با بازاریابی درست، جایگاه خود را در این کشور تعیین و تثبیت کنند.
باتوجه به ظرفیت موجود برای ورود به بازار مدیکال هند، هرسال مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، اقدام به برگزاری پاویون برای شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه میکند. در سال جاری نیز این پاویون قدرتمندتر از همیشه و با حضور ۶ شرکت ایرانی و همزمان با افتتاح نمایشگاه شروع به کار کرده است. شرکت های ایرانی در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و محصولات خود را به نمایش میگذارند.
همچنین این شرکت ها با بیش از هزار مالک بیمارستان و تصمیم گیرندگان برتر مدیکال در هند آشنا میشوند. فروشندگان، توزیع کنندگان و تعیین کنندگان قیمت محصولات و تجهیزات مدیکال در هند در این نمایشگاه حضور دارند. برندسازی و تبلیغ نام شرکت یکی دیگر از فرصتهای حضور در نمایشگاه مدیکال هند برای شرکتها است.
شرکتهای ایرانی میتوانند رقبای خود در این بازار را شناسایی کنند و افراد و محصولات آنها را از نزدیک ملاحظه کنند. دریافت نمایندگی در هند، ایجاد خط تولید در این کشور، ارسال نمونه محصول و شروع مذاکرات فروش از دیگر فعالیتهای شرکتهای حاضر در نمایشگاه است.
مرکز تجاری ایران- هند به عنوان مجری برگزاری پاویون شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه مدیکال هند، پیش از برگزاری نمایشگاه اقدام به برگزاری جلسات B۲B متعدد برای شرکت ها ایرانی کرد. این مرکز پیش از این با مطالعه ی بازار هند، دریافت اطلاعات به روز از شریک بومی خود در هند و مذاکرات مختلف با مشتریان مختلف، سعی در برگزاری جلسات B۲B باکیفیت در حاشیه ی برگزاری پاویون کرده است. تاکنون حدود ۳۶ جلسه مذاکره B۲B برای شرکت های دانش بنیان ایرانی برگزار شده است.
مرکز تجاری ایران- هند با نشانی اینترنتی iranhend.com، یکی از دفاتر صادراتی کریدور فناوری تا بازار است که در مسیر توسعه صادرات به هندوستان برای شرکتهای دانش بنیان فعالیت میکند. این مرکز با ارائه خدمات مختلف صادراتی از ثبت پتنت در هند تا خدمات لجستیک، ارسال نمونه محصول، بازاریابی و … مسیر صادرات به هند را تسهیل می کند.