تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تشریح اتفاقات از تصویب اصلاحیه مصوبه شورا در مورد روز تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران در حالی برگزار شد که طی مصوبه در گذشته ۱۴ مهر از سوی شورای شهر به نام روز تهران نامگذاری شد اما لزوم ایجاد تغییرات و ثبت این روز و هفته در تقویم ملی حس می‌شد.

بنابر آنچه که گفته شد طرح اصلاح تبصره ماده واحده مصوبه روز تهران، روز پایتخت ایران اسلامی امروز یکشنبه در صحن شورای شهر مطرح و با ۲۰ رای به تصویب رسید.

علیرضا نادعلی روز یکشنبه و در حاشیه یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به خبرنگاران گفت: امروز مصادف با روز کودک بزرگداشتی در صحن شورا با حضور کودکان عزیز برگزار شد.

وی ادامه داد: اصلاحیه مصوبه شورا در مورد روز تهران را نیز داشتیم که یک سری تغییراتی پیدا کرد و قرار شد شهرداری تهران پیگیر موضوع باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بحث بعدی موضوع شرکت شهروند بود که حسابرسی از آن به تصویب رسید.

تصویب اصلاح تغییراتی در مصوبه روزی به نام تهران در صحن شورای شهر

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر در ابتدای جلسه امروز بر لزوم گنجاندن روز تهران در تقویم کشور و تغییراتی در مصوبه قبلی شورا در جمع خبرنگاران تاکید کرد.

پس از این اظهارات و استماع تذکرات اعضا، این مصوبه در صحن شورا مطرح شد و نرگس معدنی پور رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: از مرداد ماه جلسات مختلفی برای پیش‌بینی برنامه‌های هفته تهران برگزار شد.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌ اقوام و نمایشگاه‌ها، برپایی خیابان ورزش در مناطق، برنامه‌های تهران بدون زباله و برنامه هایی از این قبیل در حال اجراست.

معدنی پور اظهار امیدواری کرد که با تصویب طرح پیشنهادی روز تهران شاهد برگزاری برنامه‌های جامع‌تر و اثرگذارتر باشیم.

وی ادامه داد: ۲ فوریت طرح در چهارم مهر ماه به تصویب رسید و مصوبه پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی کشور جهت تعیین روز تهران در دستور بررسی برای اصلاح قرار گرفت.

معدنی پور این را هم گفت که بر اساس تبصره‌های این مصوبه، شهرداری تهران موظف است نسبت به پیگیری ثبت این روز، روز پایتخت ایران اسلامی در تقویم سالیانه از طریق شورای فرهنگ عمومی کشور و ایجاد دبیرخانه آن به منظور سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی هماهنگ نسبت به تشکیل شورای سیاست گذاری روز تهران اقدام کند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: شورای سیاست‌گذاری روز تهران موظف است ضمن بررسی، تصویب و ابلاغ دستورالعمل‌ها، شیوه نامه‌های مرتبط با روز تهران و برنامه‌های سالیانه این روز نسبت به الگوسازی و معرفی تهران در سطح ملی و بین المللی اقدام کند.

پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران هم خواستار برگزاری مراسم در خور و حتی فراملی برای روز و هفته تهران شد.

حسابرسی مالی شرکت شهروند در صحن شورای شهر تهران؛ بخش اعظم پرونده های حقوقی بسته شد

حسابرسی مالی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شرکت شهروند نیز امروز در صحن شورای شهر تهران قرائت و مورد تایید اعضای شورا قرار گرفت از سوی دیگر و بنا بر اظهارات مدیرعامل این شرکت فروشگاهی، بخش اعظم پرونده های حقوقی شهروند بسته شده است.

مهدی اقراریان از کمیسیون حقوقی در ابتدا و پس از ارائه گزارش حسابرس انتقاداتی در خصوص شفاف نشدن مباحث مالی داشت.

ناصر امانی دیگر عضو شورا هم گفت: شرکت شهروند ۷۰ درصد سود داشته و ما باید به این نکته توجه کنیم که هدف از تاسیس شرکت شهروند آیا کسب سود و درآمد بوده و این افزایش سود ناشی از گرانی کالا بوده یا خیر؟

مدیرعامل شرکت شهروند وابسته به شهرداری تهران هم در پاسخ به اعضای شورا تصریح کرد: یکی از پرونده‌های تشکیل شده برای عرضه سهام شهروند به شهروند ایرانیان بود که این موضوع حل شد و حق استفاده از سهام این شرکت به نام شهروند ثبت شده است.

داود قربانیان هم در این جلسه که به بررسی حسابرسی مجموعه شهروند هم پرداخته شد، توضیح داد: میزان فروش شهروند از سه هزار و ۷۰ میلیارد ریال سال ۹۹ به ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال فروش در سال گذاشته افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: طی یک سال سه مدیرعامل جابجا شد و با این بی ثباتی مدیریتی لطماتی به شرکت وارد شد.

قربانیان این را هم گفت که با توجه به دغدغه‌های اعضای شورای اسلامی شهر برای قیمت‌گذاری باید اعلام کرد که تابع قوانین سازمان های مربوطه برای قیمت‌گذاری هستیم و حاشیه سود تولیدکننده و خریدار لحاظ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلی بابت شناسایی طرف معامله در موضوع فاکتورها نداریم، خبر داد که ۲۷۰ میلیارد تومان سود خالص شهروند در سال گذشته بوده است.

قربانیان افزود: پرونده‌های حقوقی و تعزیراتی متعددی در سال ۱۴۰۰ داشتیم که سال گذشته بخش زیادی از آنها مختومه شد؛ مابقی پرونده‌ها نیز در حال پیگیری است.

وی با اعلام اینکه شهرداری منطقه سه در سالهای قبل ملکی را به مساحت هزار و ۶۰۰ مترمربع به شرکت شهروند واگذار کرده است، گفت: تسویه حساب پیمانکار در سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ انجام نشده و شکایت پیمانکار در سال ۹۹ باعث شد پرونده به دادگستری ارجاع شود و در سال قبل از سوی قوه قضاییه ۶۰۰ میلیارد ریال از حساب شرکت شهروند به نفع پیمانکار برداشت شد. ما درخواست تجدید نظر دادیم که اسفندماه دادگاه تجدید نظر برگزار خواهد شد. ما مساله‌ای با اینکه شرکت به پیمانکار بدهکار است نداریم اما ممکن است رقم آن در دادگاه کاهشی باشد.

مدیرعامل شرکت خدمات کالای شهروند با تأکید بر اینکه شهرداری، سازمان زیباسازی، سازمان بوستان ها و سازمان بهشت زهرا (س) عضو هیات مدیره شرکت شهروند هستند، تاکید کرد: باید تکلیف یکی از آرای و احکام مشخص می‌شد تا پس از آن اعضای هیات مدیره تغییر می‌کردند و این تغییرات پس از صدور رأی عنوان شده، صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: در سال‌های قبل اقدامی برای رشد انبوهی در تامین مواد اولیه، فروش کالا، توزیع متمرکز و مواردی از این قبیل شاهد نبودیم و امیدواریم با همکاری شورا و شهرداری بتوانیم مشکلات را در زنجیره تامین برطرف کنیم و شرکت بتواند در ارزش ویژه برند نیز از سود بهره مند شوند.

قربانیان با بیان اینکه ۱۰ ملک به شرکت برای واگذاری معرفی شد، ادامه داد: یک ملک واگذار شده و برای مابقی املاک نیز، انتقال اسناد با شفافیت انجام خواهد شد که در این زمینه همکاری‌های خوبی با سازمان املاک شهرداری تهران صورت گرفته است.