تهران- ایرنا- مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب گفت: غرب با انتخاب محمدی به عنوان برنده جایزه صلح نوبل، نشان داد این جایزه کاریکاتوری خنده‌دار و مضحک از صلح در جهان معاصر است.

طهورا نوروزی در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، با اشاره به اعطای جایزه صلح نوبل به محمدی به عنوان شخصی که به دلیل نقض مکرر قوانین و ارتکاب اعمال مجرمانه محکوم امنیتی در کشور به شمار می آید، اظهار داشت: این واقعیت در مورد جایزه نوبل وجود دارد که برخلاف حوزه طبیعی و علمی، در حوزه علوم‌ انسانی، نوبل همواره دارای سوگیری بوده است. یعنی انتخاب هر فرد برای دریافت این جایزه چه ایرانی و چه غیرایرانی، با یک پشتوانه تفکری سیاسی انجام شده است.

وی ادامه داد: غربی‌ها همانطور که در حوزه علوم‌انسانی نگاه سوگیرانه و غرض ورزانه دارند، در انتخاب افراد و ایده‌های موفق نیز این سوگیری ها همواره مطرح بوده و این موضوع در سیر تاریخی جایزه نوبل نمایان است.

حاکمیت نظام معیار متناقض در نوبل

مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با تاکید بر نظام معیار متناقض حاکم بر نوبل در حوزه علوم انسانی افزود: رهاورد این نظام معیار متناقض و متشتت در حوزه علوم انسانی، تفکر غربی باری به هر جهت است که به دنبال منافع، اهداف و اغراض است.

به گفته نوروزی، تناقض در انتخاب کاندیداها نشان می‌دهد، جایزه صلح نوبل یک کاریکاتور خنده دار از صلح در جهان معاصر است و هم راستا با شعارهای پوشالی که غربی‌ها به خورد مردم جهان دادند که هیچ پشتوانه‌ای هم نداشت، این جایزه هم بیشتر به طنز می‌ماند تا یک حقیقت از یک انسان بزرگ.

مخالفت با جمهوری اسلامی ایران تنها معیار انتخاب صلح نوبل

مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب اظهار داشت: محمدی به عنوان دومین زن ایرانی دریافت کننده جایزه نوبل مطرح شد. جالب است که در هر دو زنی که منتخب دریافت این جایزه شدند، یک اشتراک وجود دارد و آن مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران است. گویی این شاخصه در این افراد پایه و معیار انتخاب بوده‌ است؛ بنابراین انتخاب محمدی به عنوان یک محکوم امنیتی نشان می‌دهد که این‌ها با انتخاب یک زن برای دریافت این جایزه بین‌المللی به دنبال اغراض خودشان هستند. بی شک غرب هنوز قصد دارد از حوزه زنان برای تحولات سیاسی و اجتماعی بهره ببرد و این انتخاب دقیقا همسو با جهت گیری مغرضانه غرب از یک سال و نیم گذشته با شعار "زن، زندگی، آزادی" برای رسیدن به منافع و اهداف براندازانه است.

وی با اشاره به وجود زندانیان با تفکر آزادمنشانه در سراسر جهان، خاطرنشان کرد: اگر متولیان نوبل برای انتخاب افراد جهت دریافت جایزه، به دنبال زندانیانی هستند که تفکر آزادمنشانه دارند، زندانیان زیادی در سایر کشورها داریم که دقیقا با تفکر آزادی به زندان رفتند. اما به دلیل اینکه آنها در راستای منافع آمریکا و صهیونیست نیستند، هیچگاه دیده نخواهند شد؛ بنابراین بحث زندانی بودن و فعالیت در حوزه تفکر و اندیشه آزادی معیار انتخاب نیست. بلکه معیار سنجش، همسویی با منافع نظام سرمایه داری است و این نظام تنها هدفی که دنبال می کند، دست درازی و تغییر حاکمیت کشورها برای رسیدن به منافع خود است.

جایزه صلح نوبل و دلجویی از نوچه‌های غرب

به گفته نوروزی با یک بررسی جزئی در بین زنان جریان‌های مخالف و برانداز که در داخل کشور فعالیت دارند، به این موضوع می‌رسیم که شخصی که منتخب دریافت نوبل شده در این سال‌ها بیشتر همسو با اهداف کشورهای غربی حرکت کرده است و این جایزه به نوعی دلجویی و تقدیر از یک فرآیند تخریبی و ضدامنیت و ضدمنافع مردم کشور بوده است.

مدیرعال بنیاد عفاف و حجاب در ادامه افزود: کسانی که ضدامنیت کشور فعالیت می کنند، درک درستی از مصالح ملی ندارند. برعکس تخریب‌گر منافع و مصالح هستند. هر چند در ظاهر داعیه منافع و مصالح مردم را دارند اما در اصل به دنبال منافع کشورهای بیگانه هستند. این افراد به عنوان نوچه و مترسک، منافع آن کشورها را تامین می کنند.

غرب هنوز برای تغییر و تحول به حوزه زنان امیدوار است

وی با اشاره به اینکه غرب هنوز کلید تغییر و تحولات در کشور را در دست زنان می داند، خاطرنشان کرد: جایزه صلح نوبل جایزه‌ای به منظور تقدیر از دهه ها تخریب‌گری و حرکت در خلاف منافع و مصالح ملی کشور است. وقتی فردی را که خاطی و مجرم امنیتی است و در بالاترین حد جرم در طبقه بندی جرائم در تمام دنیا قرار دارد، منتخب جایزه می کنند، در واقع نشان می دهند که خاطی‌گری معیار سنجش آن‌هاست نه چیز دیگر. زن بودن نیز یکی از اولویت‌های غرب به شمار می رود. به این معنی که زمانی که یک زن را برای دریافت جایزه انتخاب می کنند هنوز کلید تغییر و تحولات را زنان می دانند و می خواهند از این حوزه در راستای منافع خودشان بهره ببرند.

تمجید محمدی از سوی خائنان به نظام

نوروزی با اشاره به سیاسی بودن جایزه صلح نوبل، اظهار داشت: آن چه بیشتر پشت پرده این جایزه سیاسی را آشکار می‌کند، افرادی هستند که بعد از انتخاب محمدی به عنوان برنده جایزه به او پیام تبریک دادند. مریم رجوی که دستش به خون هزاران ایرانی آلوده است یا مقامات رژیم کودک کش اسراییل برای وی پیام تبریک فرستادند.

وی در پایان گفت: در حالی که انتظار می‌رود این جایزه به دست حق داران برسد، با انتخاب چنین افرادی اصالت این جایزه بین المللی زیر سوال می‌رود و در نهایت با سوگیری نوبل در حوزه علوم انسانی و صلح بین الملل، شأن این جایزه از بین می‌رود.